کد خبر: 881407
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز :
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه ایران اسلامی دارای یک فرهنگ غنی است، گفت: فرهنگ وقف نیز یکی از فرهنگ های زیبای ایران اسلامی است که اصحاب رسانه می توانند به خوبی این فرهنگ را به مردم و جهان معرفی کنند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی  در همایش وقف و رسانه که در مجموعه فرهنگی تفریحی عقیق (مرحوم لیستر) کرج برگزار شد، افزود: فرهنگ وقف اختصاص به ایرانی ها و مسلمانان دارد.
وی اظهار داشت: مردم ایران زمانیکه اسلام را پذیرفتند دیگر هیچ ملتی نمی تواند ادعا داشته باشد که از تمدن ایرانی جلوتر است و و ما مفتخریم که فرهنگ وقف را پاسداری می کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اضافه کرد: فرهنگ وقف امروز خیلی بیشتر از گذشته احتیاج به معرفی و شناساندن به مردم دارد.
وی گفت: امروز دنیا، دنیای شیشه ای و انفجار خبر است و در یک لحظه تمام صفحات تلویزیون و تلفن ها انباشت از خبر می شود و از طریق اصحاب رسانه می توان لحظه به لحظه تمام نقاط دنیا و تمام وقایع را رصد کرد.
وی بیان داشت: پس اصحاب رسانه می تواند به خوبی ملت ایران را با فرهنگ غنی ایران که فرهنگ وقف نیز از جمله آنان است آگاه سازند و فرهنگ و زیبایی های وقف را به مردم بشناسانند تا از مظلومیت درآید.
صالحی با بیان اینکه کارکردهای وقف زیاد است و در بحث های اجتماعی، فرهنگی، درمانی، آموزشی و... کاربرد دارد، افزود: از درآمد موقوفات می توان در بسیاری موارد ورود کرد و قفل های زیادی را گشود که نمونه آن حضور و گره گشایی از مشکلات مردم در مناطق زلزله غرب کشور است در حالیکه ما دستمان اکنون خالی است.
در پایان این همایش که با حضور تعدادی از واقفین استان برگزار شد از اصحاب رسانه و واقفین برتر تجلیل شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار