کد خبر: 881403
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
فاکس ‌اسپورت بعد از برگزاري ديدارهاي دوستانه ايران در مسير جام‌جهاني به تمجيد از تيم كرش پرداخت و تأكيد كرد ايران را نبايد در جام‌جهاني دست‌كم گرفت: «ايران از آخرين جام جهاني تاكنون 38 بازي انجام داده كه 28 ديدار آن را با پيروزي پشت سر گذاشته آماري كه نشان مي‌دهد به هيچ وجه نبايد اين تيم را دست‌كم گرفت. ايران سومين تيمي بود که بعد از روسيه ميزبان و برزيل، حضور خود در جام جهاني را قطعي کرد.

مزيت اين صعود زودرس نيز اين بود كه شاگردان كرش خيلي زودتر توانستند در مسير آمادگي براي جام جهاني گام بردارند و در حال‌ حاضر با نتايج خوبي که به دست آورده‌اند نشان مي‌دهند كه در مسير درستي گام برداشته‌اند. به طوري‌كه در اين مسير از باخت يک بر صفر برابر عراق در مارس گذشته، ايران در ۱۰ بازي بعدي خود شکستي نداشته و هفت برد و سه تساوي به دست آورده است، اما اگر بازي با عراق را كه در ليست بازي‌هاي فيفا نبوده، ناديده بگيريم، آخرين باري که ايران يک بازي رسمي را باخته به جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل برمي‌گردد، به بازي با بوسني و هرزگوين كه 3 بر يك به پايان رسيد، چراکه ايران در جام ملت‌هاي آسيا در سال ۲۰۱۵ استراليا در ضربات پنالتي‌ مغلوب عراق شد و اين باخت محسوب نمي‌شود و ايران بعد از جام جهاني ديگر باختي رسمي در كارنامه‌ نداشته و از جمله نتايج خوبي که در اين مدت كسب كرده مي‌توان به تساوي يک- يک برابر روسيه ميزبان جام جهاني، پيروزي برابر مونته‌نگرو و توگو و البته برد برابر پاناما و ونزوئلا اشاره كرد. البته اين نتايج در مقطع كنوني كه مربيان بايد تاكتيك‌هاي مختلف را بررسي كنند، اهميتي ندارد اما نشان مي‌دهد ايران مسير متفاوتي را نسبت به ديگر تيم‌هاي آسيايي از جمله ژاپن، کره‌جنوبي و عربستان طي كرده است.

ايران عادت به برد و سعي به حفظ اين روند دارد. ايجاد ذهنيت پيروزي در اين تيم، باعث افزايش اعتماد به نفس بازيكنان شده، به همين خاطر نبايد ايران را دست‌كم گرفت. البته اين تيم خالي از ستاره نيست و بازيكناني چون آزمون، انصاري‌فرد و جهانبخش دارد كه در تيم‌هاي اروپايي بازي مي‌كنند و با فضاي جام جهاني غريبه نيستند و دور از انتظار نيست كه اين بازيكنان به جايگاه بازيكناني چون دايي، كريمي و نكونام برسند و آن روز مي‌تواند خيلي زود فرابرسد اگر ايران در جام جهاني روسيه بدرخشد. ايران در چهار دوره جام جهاني حضور داشته و بهترين نتيجه را شايد در 1998 فرانسه با شكست امريكا در مرحله گروهي گرفته باشد، اما اين‌بار كسب چهار امتياز مي‌تواند براي اين تيم كافي باشد تا به صعود فكر كند. موفقيتي كه بايد به پاي كرش نوشت كه چنين تيم بانظم و برنامه‌اي را روانه ميدان كرده است. تيمي كه شايد در قرعه‌كشي جام‌جهاني در گروه روسيه، مكزيك و پاناما قرار بگيرد و مي‌دانيم با نتايج اخير ايران اين چه معنا و مفهومي براي ايراني‌ها دارد. 

فاکس اسپورت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار