کد خبر: 881393
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
هفته هفتم لیگ برتر والیبال امروز با برگزاری شش دیدار در شهرهای مختلف انجام شد که پیکان با غلبه بر سارویه چهارمین پیروزی خود را کسب کرد. شهرداری تبریزکه میزبان خاتم اردکان بود توانست این تیم را ۳ بر یک شکست دهد.شهرداری ورامین و رعد کاشان هم در حالی برابر هم قرار گرفتند که این مسابقه ۳ بر صفر به سود شهرداری ورامین به پایان رسید.
کاله هم در امل در حالی میزبان شهردرای ارومیه بود که توانست با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسد.شمس در خانه تیم سایپا را ۳ بر یک شکست داد.بانک سرمایه که در گنبد به مصاف هاوش رفته بود در نهایت توانست به پیروزی برسد و صدرنشینی اش را تداوم بخشد.
نخستین دیدار هفته هفته لیگ برتر والیبال بین دو تیم پیکان تهران و سارویه ساری برگزار شد که شاگردان اکبری موفق شد سه بر صفر سارویه ساری با امتیاز های ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۲ حریف را شکست دهد و به چهارمین پیروزی پیاپی خود دست یابد. این بازی که از ساعت ۱۵ در خانه والیبال برگزار شد پیکان در سه ست متوالی به پیروزی رسید. با این پیروزی شاگردان اکبری به ادامه روند صعودیشان در لیگ برتر ادامه دادند.خودروسازان با چهار پیروزی و سه باخت، دوازده امتیازی هستند و پیش از پایان دیگر دیدار ها خود را به رده سوم رساندند.شاگردان بهزاد محمودی در تیم سارویه ساری هم با دو برد و پنج باخت هفت امتیازی باقی ماند و حتی احتمال دارد در پایان هفته جایگاه نهمی خود را نیز از دست بدهد.
پیمان اکبری پس از پیروزی سه بر صفر تیمش گفت: سارویه تیم خیلی خوبی است و از نظر قدرت حمله، نسبت به بسیاری از تیم‌های لیگ برتری شرایط خوبی دارد اما با برنامه قبلی وارد زمین شدیم و توانستیم پیروز شویم.در هفته‌های ابتدایی فصل گفتم که از نظر هماهنگی مشکل داریم اما هرچه در لیگ پیش می رویم شرایط ما بهتر می شود اما همچنان جای زیادی برای پیشرفت داریم. این موضوع که تیم ما ستاره دارد یا نه نیز اصلا اهمیت ندارد بلکه موضوع مهم این است که از نظر تیمی چگونه کار می کنیم. امیدوارم روند رو به بهبود تیم ما ادامه داشته باشد.در ابتدای فصل یک بازیکن خارجی جذب کردیم اما مصدومیت داشت و شرایط او با تیم ما جور نمی آمد و در نهایت هم مجبور شدیم قراردادمان را لغو کنیم. بازیکن جدیدی که به خدمت گرفته ایم در تیم ملی هلند بازی می‌کند و 215 سانتی متر قد دارد. این بازیکن آماده است اما در مسابقه با سارویه از او استفاده نکردم تا بیشتر با تیم هماهنگ شود و در هفته های آینده او را به میدان بفرستیم.
بهزاد محمودی سرمربی تیم سارویه هم پس از باخت سه بر صفر تیمش برابر پیکان گفت: تیم ما با مشکلات عدیده ای روبرو هست. ما در ابتدای فصل تیمی را بستیم که بتوانیم به جمع ۸ تیم مرحله پلی‌آف راه پیدا کنیم. ۴۸ ساعت قبل از آغاز اولین دیدار شهرداری از حمایت تیم انصراف داد و بخش عظیمی از بازیکنان، تیم را ترک کردند. در این شرایط با مابقی بازیکنان و با تیمی تحت عنوان سارویه وارد لیگ شدیم تا حداقل سهمیه والیبال ساری که پس از ۲۰ سال کسب شده بود، را حفظ کنیم. پس از این اتفاقات مسئولان شهر ساری قول دادند که از تیم حمایت می‌کنند اما تا به اینجا به هیچ کدام از وعده‌هایشان عمل نکردند و تنها با صبر، تلاش و پشتکار بازیکنان است که تیم اداره می‌شود. در طول این مدت من با مسئولان شهری ساری چندین جلسه داشتیم. هفته گذشته نیز می‌خواستم در یک مصاحبه مطبوعاتی شرکت کنم و جدایی‌ام از تیم سارویه را اعلام نمایم  اما به احترام بازیکنانم دوباره در تیم ماندنی شدم. در جلسه‌ای که بازیکنان داشتیم، آن‌ها گفتند که می‌خواهند ادامه دهند تا شاید در روزهای آتی مسئولان به وعده‌هایشان عمل کنند. امیدوارم این وعده‌ها توخالی نباشد و نگاهی به جوانان این تیم داشته باشند که هر کدام در برهه‌ای از زمان برای پرچم ایران افتخارآفرینی کردند. در شان یک بازیکن نیست که در سطوح مختلف تیم ملی بازی کرده باشد اما قادر به تامین مایحتاج اولیه زندگی‌اش نباشد.
پیکان به لحاظ تمرکز تیمی و باشگاه‌داری با سارویه قابل قیاس نیست اما به نظرم این بازی می‌توانست در سه ست تمام نشود و احتمال آن بود که بازی به ست پنجم کشیده شود. همگان بازی را دیدند و ناظر بازی نیز ان‌شاءالله خطاها را در گزارش خود آورده باشد که داور در هر ست بالای ۴ خطایی که تنها خودش تصمیم‌گیرنده است را به ضرر تیم ما اعلام کرد. در برخی مواقع بازیکنان پیکان حتی از سعید معروف بهتر پاس دادند و تعجب من آن است که در هیچ کدام از صحنه‌ها داور خطای پنجه دو ضرب را اعلام کرد اما از پاسور ما یک پنجه ساده را خطا می‌گرفت. چنین صحنه‌هایی را به کارشناسان و همچنین وجدان خود داور سپرد.
در دیگر مسابقه در سالن فدراسیون والیبال، شمس میزبان سایپا تهران بود که تیم شمس توانست سه بر صفر نارنجی پوشان سایپا را شکست دهد و شگفتی ساز این هفته لقب بگیرد. تیم شمس در این بازی در سه ست متوالی حریفش سایپا را شکست داد.شمس با این برد، ۹امتیازی از سه پیروزی شد . در دیگر مسابقه تیم شهرداری تبریز در سالن شهید اقدمی تبریز میزبان خاتم اردکان بود و با نتیجه سه بر یک به هفتمین پیروزی متوالی خود دست یافت. تبریزی ها در ست نخست ۲۵ بر ۲۰ مغلوب میهمان خود شدند اما در ست های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسیدند . شهرداری تبریزکه میزبان خاتم اردکان بود توانست این تیم را ۳ بر یک شکست دهد. کاله هم در امل در حالی میزبان شهرداری ارومیه بود که توانست با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسد. شهرداری ورامین و رعد کاشان هم در حالی برابر هم قرار گرفتند که این مسابقه ۳ بر صفر به سود شهرداری ورامین به پایان رسید. در آخرین بازی هم تیم گنبد کاووش که میزبان بانک سرمایه بود به پیروزی رسید.

وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار