کد خبر: 881392
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
كريمي‌قدوسي به 2 نايب رئيس مجلس توصيه كرد اين اسناد را بخوانند
جواد كريمي‌قدوسي نماينده مردم مشهد در نطق ميان دستور خود به نطق روز سه‌شنبه مسعود پزشكيان، نايب رئيس مجلس واكنش نشان داد.
پزشكيان كه در غياب لاریجانی اداره مجلس را بر عهده داشت، قصد داشت پاسخ كريمي‌قدوسي را بدهد كه با اعتراض تعدادي از نمايندگان مواجه شد كه به او تذكر دادند مطابق آيين‌نامه نمي‌تواند پاسخ بدهد. 

دوشنبه گذشته، پزشكيان در بخش پاياني نطق ميان دستور خود گفته بود كه «حضرت علي(ع) در پايان وصيتنامه خود مي‌فرمايند: شما بايد به يكديگر وصل شويد، بايد ببخشيد و با يكديگر همكاري كنيد، مبادا كه به يكديگر پشت كنيد و قطع رابطه كنيد، در پشت تريبون‌ها به يكديگر دشنام مي‌دهيم، يكديگر و بزرگان را تخريب مي‌كنيم و هر روز فرياد مي‌زنيم كه فتنه وجود دارد. اين گره و عقده درون جامعه را بايد باز كنيم و مشكلات درون جامعه را بايد حذف كرد، با حصر، خانه‌نشيني، دستگير كردن و بر طبل نفاق دميدن مشكلات مملكت حل نمي‌شود و براي اتحاد مملكت لاجرم بايد دست‌به‌دست هم دهيم ولاغير.» ديروز كريمي‌قدوسي در نطق خود به پاسخگويي به اين بخش از نطق پزشكيان پرداخت. او گفت: در فتنه 88 افرادي حاضر نشدند در مقابل قانون و داوري كه قانون تعيين كرده، تسليم شوند. افرادي كه قانون و رأي اكثريت را قبول ندارند، صلاحيت حضور در چارچوب نظام اسلامي را از دست داده‌اند. 

چند سال بعد كه قلم‌هاي بسته‌شده آگاهان بين‌المللي روان شود، خواهيد خواند كه چه توطئه بزرگي پشت فتنه 88 بود و چه قصد عجيبي داشتند. كريمي‌‌قدوسي اضافه كرد: آنچه در وقايع رخ داده پيش و‌ پس از انتخابات 88 شاهد آن بوديم، بي‌شك ظلم بزرگي در حق نظام اسلامي به طور خاص و اسلام به طور عام بود و خسارت معتنابه مادي و معنوي به ملت ايران وارد كرد، مانند ظلم و هتك حرمت قرآن، حرمت ائمه معصومين(ع)، امام، شهدا و مقام‌معظم‌رهبري.
 مبدل شدن انتخابات از عنصر وحدت‌آفرين و عزت‌بخش ملي به عامل انشقاق و اختلاف، شكل‌گرفتن تقابل و مرزبندي ميان نخبگان و توده‌هاي مردم، هر چند در مدت‌كوتاه، آكنده شدن فضاي اجتماع از تضاد و تعارض و كشيده شدن آن به فضاي دروني خانواده‌ها، تضييع و تضعيف ظرفيت‌هاي سياسي برآمده از مشاركت 40ميليوني مردم در انتخابات، ضربه وارد شدن به امنيت ملي، مخدوش شدن و سلب اعتماد عمومي نسبت به نظام براي مدتي كوتاه، خدشه‌دار شدن و زير سؤال رفتن كيفيت و جايگاه مستحكم و قدرتمند نظام اسلامي در صحنه بين‌المللي و حوزه‌هاي مختلف، وارد آوردن خسارات و هزينه‌هاي مادي هنگفت به اموال عمومي، شخصي و كشته شدن عده‌اي در اين حوادث از جمله مسائلي بود كه در فتنه 88 رخ داده است. 

کريمي‌قدوسي ادامه داد: از جمله اتهامات سران فتنه و گردانندگان وقايع پس از انتخابات 88 مي‌توان به مواردي همچون ناديده گرفتن جايگاه قانون، تلاش جدي و منسجم براي تضعيف جايگاه رهبري و ولايت فقيه، القاي ناكارآمدي نظام سياسي، تضعيف و تخريب ستون‌هاي حمايتي نظام به ويژه سپاه، بسيج و روحانيت، تضعيف و تخريب ستون‌هاي اطلاعاتي و امنيتي، نهادهاي نظارتي كشور، ايجاد و گسترش اختلاف ميان سه طيف جناح‌ها با حاكميت، حاكميت با مردم و مردم با مردم، بي‌اعتبار كردن ساختار مديريتي نظام در سطوح مختلف، تلاش براي ارائه تصويري از نظام به عنوان دشمن مشترك همه معارضان و مخالفان و منتقدان، استفاده از ظرفيت نخبگان سياسي و فرهنگي كشور با هدف فعاليت‌هاي تبليغي، سلب اعتماد از مردم نسبت به سخنان مسئولان كشور، كمك به ساخت يك سناريوي هدفمند با محوريت اسطوره‌شكني، ارزش‌زدايي و مشروعيت‌زدايي از اركان نظام، همراهي با اهداف و مطالبات عوامل قانون‌شكن و شبكه گسترده ضدانقلاب در كشور، جلب حمايت و پشتيباني از دول غرب و دشمنان و سرويس‌هاي جاسوسي براي پيشبرد اهداف فتنه اشاره كرد. 

نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: توبه سران فتنه با چهار شرط پذيرفته مي‌شود، اول، اينكه اتهامات وارد شده به نظام مقدس جمهوري اسلامي را پس بگيرند. دوم، خسارت‌هاي وارد شده را جبران كنند. سوم، راه خود را از دشمنان جمهوري اسلامي جدا كنند و چهارم، اينكه براي آنچه مرتكب آن شده‌اند، آماده مجازات باشند. 104 صفحه اسناد فتنه با امضاي وزارت اطلاعات، سپاه، ناجا و تمام مراكز نظارتي را به رئيس مجلس تقديم مي‌كنم و به دو نايب رئيس مجلس توصيه مي‌كنم اين اسناد را مطالعه كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار