کد خبر: 881383
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
خواننده مشهور تازه مسلمان فرانسوی:
ملانی دیامز، ُُُ رپر معروف فرانسوی که چند سالی می‌شود به دین اسلام گرویده و خوانندگی و آوازه‌خوانی را کنار گذاشته است...
اسماء معتمدی

ملاني ديامز،ُُُ رپر معروف فرانسوي كه چند سالي مي‌شود به دين اسلام گرويده و خوانندگي و آوازه‌خواني را كنار گذاشته است، چند روز پيش در مصاحبه‌اي كه با نشريه JDD داشت از پروژه‌ها و برنامه‌هاي خود صحبت كرد و اينكه تصميم گرفته به طور خاص وارد حوزه لوازم‌التحرير براي دانش‌آموزان بشود و در اين مسير فعاليت كند.
ديامز كه از سال 2012رسماً فعاليت‌هاي هنري خود را تمام كرده است به ندرت در فضاي رسانه‌ها قرار مي‌گرفت و شايعات زيادي درباره او وجود داشت مبني بر اينكه بيمار شده و افسردگي دارد يا در حال تدارك آلبوم جديدي است. او حالا بعد از مدت‌ها با نشريه فرهنگي JDD مصاحبه كرده و از برنامه‌هاي خود گفته است.
رپر سابق فرانسوي كه اكنون 37 سال دارد، با پاسخ به شايعاتي كه درباره او بر سر زبان‌هاي مردم بود و اينكه به‌زودي باز به عرصه موسيقي باز مي‌گردد و در حال تنظيم آلبوم جديدي است، در ستون هفتگي اين نشريه با نام« شايعات بي‌اساس» مي‌گويد: ممكن است بعضي از مردم فكر كنند كه ما با وجود برخي محدوديت‌ها خوشبخت نيستيم و پذيرفتن چيزهايي مانند شادي خارج از سنت‌هاي رايج در جامعه سخت و غير ممكن است براي همين فكر مي‌كنند از هر طريقي كه بتوان پول به‌دست آورد خوشبختي فراهم مي‌شود؛ درحالي كه امروز براي من چيزهاي ديگري مطرح است و به چشم من جذابيت دارد.
ديامز كه نام هنري‌اش ملاني جئورجيدز است تصميم گرفته با يك برند تجاري از لوازم‌التحرير به نام «مل توسط مل» همكاري داشته باشد و براي خود درآمدزايي كند براي همين هم مي‌خواهد درباره اين محصولات مطالبي را هم در صفحه اجتماعي خود به اشتراك بگذارد. او در اين رابطه اينطور مي‌گويد: آنچه من در گذشته با اسلام آوردن خود به دست آورده‌ام اجازه داده است تا به راحتي زندگي كنم. در اين پروژه كاري جديد، انگيزه اصلي من پول و ماديات نيست.
او در ادامه صحبت‌هاي خود مي‌گويد قصد دارد در آينده براي كودكان يك خط توليد لباس راه‌اندازي كند و اين را بخشي از برنامه‌هاي خود در نظر گرفته است. ديامز مي‌گويد به اسلام اعتماد دارد و تشخيص داده است كه با كنار گذاشتن موسيقي مسير زندگي او متوقف نشده است.
ديامز كه زماني به پرنسس رپ شهرت داشت و بعد از مسلمان شدن آن را كنار گذاشته است در اين مصاحبه مي‌گويد: من ديگر موسيقي گوش نمي‌كنم. دوست ندارم كه اين جنبش موسيقيايي غرور، خشونت و مصرف‌گرايي را به من تحميل كند؛ چراكه فكر مي‌كنم رپ مي‌تواند واقعيت‌هاي دردناكي را ايجاد كند و به اعتقاد من پذيرفتن آن ساده‌لوحانه است. من حالا متحول شده‌ام و تغيير كرده‌ام. علاوه بر اين مادر هستم كه ديگري هيچ ارتباطي با اين محيط ندارم.
امروز ديگر ديامز علاقه‌اي به مراسم جايزه نوبل موسيقي ندارد؛ مراسمي كه هر سال برگزار مي‌شود و شبكه تلويزيون ملي TF1 فرانسه آن را برنامه‌ريزي كرده است. او مي‌گويد 10 سال پيش اندوه و ترس داشت و حالا زندگي‌اش تغيير كرده و ترجيح مي‌دهد همچنان همين مسير را دنبال كند و به گذشته بازنگردد. ديامز در ادامه مي‌افزايد: روي چيزي كه تمركز كرده خوشحال هستم و نمي‌خواهم به گذشته فكر كنم. گاهي اوقات فكر كردن به گذشته برايم نگران‌كننده است.
  ديامز كه از سال 2008 با پذيرفتن اسلام حجاب را براي خود برگزيد تصميم گرفت تا خود را بپوشاند. او در مصاحبه با نشريه JDD خود را بعد از مسلمان شدن از نگاه ديگران اينطور توصيف مي‌كند: من وقتي با ديگران ملاقات مي‌كنم در نظرشان خيلي مهربان هستم و دوستم دارند. فكر مي‌كنم گاهي اوقات محكوم كردن مسلمانان نگران‌كننده است؛ البته سعي مي‌كنم اين وضعيت را بيشتر درك كنم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
0
1
قابل توجه بازیگران و مثلا هنرمندان ما که پیشرفت را از دین زدایی و نداشتن حجاب می دانند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار