کد خبر: 881351
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن می‌گوید اگر درایت «اصفهانی‌های فوتبال» نبود، باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی مجوز حرفه‌ای سازی نمی‌گرفتند!

به گزارش خبرنگار مهر، سعید آذری درباره اینکه باشگاه ذوب آهن توانست مجوز حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا را کسب کند، گفت: حدود سه ماه پیش نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی و اعزام شدند و بر اساس گزارش آنها، آرایی صادر شد. این آرا به کمیته حرفه ای سازی ابلاغ گردید. مراتبی که نمایندگان AFC مورد ممیزی قرار دادند شامل موارد مختلف از جمله چارت باشگاه، فعالیت در رده های پایه، برنامه توسعه فوتبال، مسائل سخت افزاری، تعداد زمین چمن، مباحث مالی و غیره بود.

وی افزود: AFC امسال ممیزان آلمانی که در بوندس لیگا کار می کردند را استخدام کرده بود و به واقع سخت گیری ها زیاد بود. از تمام باشگاه های ایران نهایتا هفت باشگاه موفق شدند در سید اول قرار بگیرند و مجوز حرفه ای سازی آسیا را کسب کنند.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در خصوص اینکه آیا این باشگاه باوجود دارا بودن تجربه حضور در آسیا، آماده شرکت در این مسابقات هست یا خیر؟ گفت: تجربه کافی نیست. ذوب آهن سال ۲۰۱۰ نایب قهرمان آسیا شد و تیم های بزرگ ایران تا الان توان صعود به فینال را نداشته اند. این نشان می دهد که از استاندارد کافی برای صعود به مراحل پایانی و فینال محروم هستیم. ذوب آهن اولین تیمی است که سه دوره متوالی به لیگ قهرمانان آسیا می رود ولی اگر نتوانیم استانداردهای لازم را تهیه کنیم، بازهم این داستان تکرار می شود. ممکن است تیم های ما از مرحله مقدماتی صعود کنند ولی رسیدن به مراحل بالاتر و فینال، استانداردهایی را می طلبد که این استانداردها الان در فوتبال ایران حاکم نیست.

آذری یادآور شد: اگر بخواهیم به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا برسیم، باید بودجه باشگاه را ترمیم کنیم. برای اولین بار می گویم که بودجه باشگاه با تصویب در مجمع شرکت، ۲۶ میلیارد تومان کم شده است. ما از نظر سخت افزاری مشکلی نداریم ولی در بحث نیروی انسانی و منابع مالی در تنگنا هستیم. اگر این شرایط تغییر نکند، به جرات می گویم که هیچ تیم ایرانی به جمع ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا راه نخواهد یافت.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در پاسخ به سئوالی مبنی بر خدمت سربازی بازیکنان این تیم در نیم فصل و جدایی آنها از ذوب آهن، تاکید کرد: یکی از مسائل غیر استاندارد فوتبال ما، همین موضوع است. ما پیش بینی این موضوع را کرده بودیم که ممکن است چند بازیکن به خدمت سربازی بروند. تنها بازیکنی که تقریبا خدمت سربازی اش قطعی است، احسان پهلوان است. او تا نیم فصل زمان دارد و حتی می تواند با ثبت نام در دانشگاه، در ذوب آهن بماند. اگر خودش راغب باشد، می تواند در ذوب آهن به فوتبالش ادامه بدهد. به جز احسان، سایر بازیکنان مشکلی ندارند.

آذری که با رادیو جوان گفتگو می کرد، در پاسخ به این سئوال که آیا امیر قلعه نویی برای جذب بازیکن درخواستی داشته است یا خیر؟ تصریح کرد: تمرکز قلعه نویی روی چند بازی باقیمانده تا نیم فصل است. قطعا او پیشنهاداتی خواهد داشت ولی این بر می گردد به اینکه بودجه لازم را داشته باشیم.

وی به یکباره خاطرنشان کرد: تراکتورسازی، پرسپولیس و استقلال امسال در لحظه آخر و (برای گفتن این جمله معذرت خواهی می کند) با درایت اصفهانی های فوتبال توانستند مجوزحرفه ای بگیرند؛ با درایت افرادی مثل مهدی تاج و محمدرضا ساکت! اگر درایت اصفهانی ها نبود، این تیم ها با این حجم از بدهی در لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشتند!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار