کد خبر: 881333
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران:
وزیر کشور گفت: تا کنون مشکل امنیتی و انتظامی خاص نداشتیم و هیچ راهزنی صورت نگرفته است.

جوان آنلاین: دومین جلسه شورای عالی مدیریت بحران صبح امروز به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت کشور در محل وزارت کشور برگزار شد.

رحمانی فضلی پس از پایان این جلسه با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت مجدد به خانواده های درگذشتگان حادثه زلزله در کرمانشاه طی سخنانی اظهارداشت: تمامی اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله زده در دومین جلسه صبح امروز ستاد عالی مدیریت بحران مورد بررسی قرار گرفت و نیازها، ضعف ها و مطالبات را هم مورد ارزیابی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله در شرایط کنونی تامین آب، برق و گاز مردم این مناطق است، افزود: طبق گزارش هایی که مسئولان امر در این جلسه ارائه کردند خدمات برق و آب صد درصد در این مناطق وصل و جاری شده منتها بدلیل پس لرزه ها در برخی مناطق با مشکل کدری آب مواجه هستیم، همچنین در زمینه گازرسانی در حدود 50 درصد مناطق گاز وصل شده و در سایر مناطق و موارد هم کارشناسان درحال نشت گیری هستند تا این موضوع هم به طوری کامل وصل شود.

وزیر کشور با بیان اینکه تا کنون حدود 24 هزار چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده است، ادامه داد: در این جلسه تصمیم گیری شد که 10 هزار چادر دیگر هم به این مناطق ارسال شود.

رحمانی فضلی اسکان مردم زلزله زده را مهم ترین مسئله عنوان کرد و اظهارداشت: در این رابطه در جلسه ای که روز گذشته با حضور رئیس جمهور برگزار شد قرار شد مردمی که قصد دارند خانه اجاره کنند به آنها اجاره پرداخت شود و یا آنهایی که نیاز به کانکس و چادر دارند دراختیارشان قرار بگیرد و اینکار با اولویت مناطق روستایی که با تخریب بیشتر و شرایط آب و هوایی سردتر مواجه هستند انجام می شود.

وی ادامه داد: همچنین در جلسه امروز مقرر شد وزارت راه و شهرسازی در زمینه اسکان مردم در این مناطق برنامه زمانبندی شده ارائه کند و در این برنامه اسکان موقت و هم ساخت دائمی خانه ها را مشخص کنند.

وزیر کشور گفت: قرارگاه خاتم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام آمادگی کرده که ساخت مساکن روستایی را برعهده بگیرد که قرار شد اینکار با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی که متولی اینکار است انجام شود.

رحمانی فضلی از اعلام آمادگی کمیته امداد برای تامین مساکن افراد تحت پوشش این کمیته خبر داد و گفت: تمامی دستگاه ها برای ارائه خدمات اعلام آمادگی کردند لذا جلسه ستاد به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر در خدمت رسانی بهتر و مطلوب تر به مردم به طور مرتب تشکیل خواهد شد.

وی با مهم خواندن مقوله برقرای امنیت در مناطق زلزله زده و شرایط بحرانی گفت: در زمینه برقراری امنیت در مناطق زلزله زده قرارگاه نیروی انتظامی مسئول تامین امنیت شد که نیروهای سپاه و ارتش به آنها در انجام اینکار کمک خواهند کرد.

وزیر کشور با رد هرگونه راه زنی در مناطق زلزله زده تاکید کرد: در این مناطق تا کنون مشکل امنیتی و انتظامی خاص نداشتیم همچنین قرار شده توزیع امکانات به صورت هوایی و مناسب در مناطق مختلف و آن مناطقی که بیشتر آسیب دیده اند انجام شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در حوزه اطلاع رسانی نیز مقرر شد انتشار و بیان اخبار سطح بندی شود و اخبار در سطح استانی و ملی در جهت همدلی بیشتر مردم و ترغیب آنان برای کمک هایی که قصد دارند انجام دهند صورت بگیرد اما در این میان در فضای مجازی سواستفاده هایی از احساسات مردم و خواست و مطالبات آسیب دیدگان صورت گرفت که اصلا این اقدام اخلاقی نیست لذا نباید با عقده گشایی هایی در حوزه های متخلف با ذهنیت و با احساسات مردم بازی کرد که بنا شد کمیسیون مربوطه به این شایعات پاسخ قاطع دهد.

وی بیان کرد: تلاشمان این است که خسارت ها را در کوتاه ترین زمان ممکن جبران کنیم که در این زمینه در جلسه روز گذشته مصوبات بسیار خوبی داشتیم.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا عملیات جست و جوی مفقودین به اتمام رسیده است یا خیر؟ گفت: جست و جوی کسانی که زیر آوار ماندند پایان یافته زیرا در همان روز اول مقرر شد کسانی که عزیزانشان را از دست داده اند یا مفقود شدند به مسئولان مستقر و تیم هایی جست‌وجو گر اطلاع بدهند که همه اطلاعات جمع آوری و بر اساس آن اقدامات لازم انجام گرفت و اکنون گزارشی از وجود مفقودین زیر آوار نداریم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: احتمالا تعداد فوتی هایی که تا کنون پزشکی قانونی اعلام کرده بیشتر خواهد شد به دلیل اینکه برخی در مراحل اولیه با کسب مجوزهای محلی جانباختگان را دفن کرده بودند که تعداد این افراد هم به آمار کلی افزوده می شود.

وی یادآور شد: پیرو دستور رهبرمعظم انقلاب و رئیس جمهور پیگیری ها در صحنه عمل با قوت ادامه دارد و با جلسات ستاد عالی مدیریت بحران مسائل مورد نظر را بررسی و رصد می کنیم همچنین جلسات ستاد در شهرستان ها و استان کرمانشاه هر روز برگزار می شود و تا زمانی که به ثبات مطمئنی در همه ابعاد نرسیم این مسائل را پیگیری می کنیم.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خسرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
0
چرا نمیدن ارتش بسازه تو این زلزله هم سنگ تمام گذاشت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار