کد خبر: 881328
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
رییس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی از انتقال موکب‌های اربعین به مناطق زلزله‌زده خبر داد.
 ایسنا: رییس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی از انتقال موکب‌های اربعین به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

حسن پلارک با ابراز همدردی با هموطنان زلزله دیده، گفت: در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب، به موکب‌های اربعین حسینی فراخوانی ارسال شد تا توان خود را برای کمک به مناطق زلزله زده بسیج کنند که با همت خیرین و هیات‌های مذهبی، تعدادی موکب برای طبخ و توزیع غذا میان هموطنان زلزله زده در استان کرمانشاه برپا خواهد شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان این که هم اکنون در حال ساماندهی خادمان اهل بیت (ع) و موکب‌ها برای اعزام به کرمانشاه هستیم، افزود: در روزهای اخیر با همکاری مسؤولان استانی، کمک‌هایی توسط موکب‌ها و ستادهای بازسازی عتبات استان‌های ایلام و خوزستان به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

به گفته او، ستاد بازسازی عتبات خوزستان تا کنون ۵ تریلر کنسرو، ۴ تریلر آب معدنی و ۲۵ تن آرد و ستاد بازسازی عتبات ایلام نیز دو محموله شامل آب معدنی، تخم مرغ و سایر اقلام خوراکی را به کرمانشاه ارسال کرده‌اند.

وی بیان کرد: ارسال این کمک‌ها در حالی است که بسیاری از خادمان موکب‌ها به تازگی وارد کشور شده یا در حال بازگشت هستند، با این حال برای کمک به هموطنان اعلام آمادگی کرده‌اند.

پلارک با بیان این که طبق اعلام مسئولان اصلی‌ترین نیاز هموطنان در مناطق زلزله‌زده غذا و پتو است، گفت: از موکب‌داران نیز خواسته شده تا برای جمع‌آوری کمک های مردمی در زمینه تامین این نیازها متمرکز باشند.

وی یادآور شد: در ایام اربعین به همت خیرین و هیات‌های مذهبی یک هزار و۸۱۴موکب در عراق، پایانه‌های مرزی و داخل کشور مشغول ارائه خدمات بودند.

موکب ۱۰۰۰ نفری خوزستان در کرمانشاه علم می شود

به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود موسوی ـ رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان ـ نیز از اعزام یک موکب با ظرفیت اسکان یک هزارنفر، به مناطق زلزله زده برای ارائه خدمات به هموطنان کرمانشاهی خبر داد.

به گفته او، موکب اربعین حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) از شهر میانرود دزفول برای ارائه خدمات به هموطنان راهی کرمانشاه شد.

وی همچنین اظهار کرد: عصر روز گذشته، سه شنبه ۲۳ آبان ماه، تجهیزات و اقلام مختلف جمع‌آوری شده از شهر میانرود به کرمانشاه منتقل شده و ان شاالله به مدت ۱۰ روز در مناطق زلزله‌زده این موکب خدمات ارائه خواهد کرد.

او ادامه داد: ۲۰هزار کنسرو، ۱۰ هزار بطری آب‌معدنی، ۷ کیسه ۵۰ کیلوگرمی آرد، ۷۰۰ کیلوگرم برنج، ۲ رأس گوسفند، ۱۵۰۰عدد پتـو و ۱۰۰ تخته فـرش ازجمله اقلامی است که توسط این موکب به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار