کد خبر: 881324
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
دبیر جشنواره گلابتون هرمزگان:
دبیر جشنواره گلابتون هرمزگان از برگزاری نخستین دور این رویداد هنری فرهنگی در دهه فجر خبر داد.

دبیر جشنواره گلابتون هرمزگان از برگزاری نخستین دور این رویداد هنری فرهنگی در دهه فجر خبر داد.

زهرا اردیبهشتی اظهار داشت: جشنواره گلابتون با حمایت‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کل صنایع دستی استان، در ایام‌الله دهه مبارک فجر سال‌جاری در هرمزگان برگزار می‌شود و تمامی افراد از شهر و روستا که دارای مهارت گلابتون دوزی هستند بدون هیچ محدودیت سنی می‌توانند در جشنواره گلابتون شرکت کنند، ماحصل این کار، گواهینامه حضور در جشنواره و همچنین گواهینامه حضور در کار را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکهبنا به قول مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای، به افراد برگزیده در این جشنواره گواهینامه مهارتی اعطا خواهد شد، افزود: البته قطعا ادارات دیگری نیز تمایل به همکاری در این جشنواره دارند، اما هنوز اعلام آمادگی نکرده‌اند و امید است به منظور برگزاری هر چه بهتر این جشنواره، ما را حمایت کنند.

مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای طوفان همچنین با بیان اینکه یک جشنواره فرهنگی و هنری قرآن و عترت نیز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره نیز در رشته‌های صنایع دستی قرآنی، مسابقه و کلاس‌های آموزشی برنامه‌هایی خواهد داشت که با همکاری مرکز طوفان اجرایی می‌شود.

وی افزود: کسانی که در زمینه معرق، چوب، دوخت‌های سنتی، صنایع دستی تلفیق با قرآنی دارند می‌توانند در مسابقات جشنواره قرآن و عترت شرکت کنند.

اردیبهشتی ، استان هرمزگان را استانی آسیب‌پذیر خواند و تصریح کرد: با توجه به پایین بودن سطح سواد تعداد زیادی از بانوان در روستاها و به منظور جلوگیری از رونق مشاغل کاذب، باید این قشر آسیب‌پذیر را آموزش و بازار کار را برای آنان فراهم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر