کد خبر: 881318
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
کمیسیون اعتباری بانک مرکزی برای زلزله زدگان غرب کشور اجرای دو اقدام مهم را به تصویب رساند.
روابط عمومی بانک مرکزی: به دنبال وقوع زلزله در استان‌های غربی کشور و وارد آمدن خسارات در این مناطق، کمیسیون اعتباری بانک مرکزی در جلسه فوق العاده خود اجرای دو اقدام از سوی نظام بانکی را تصویب کرد.

براساس مصوبه اول کمیسیون اعتباری، به استناد «قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده در حوادث غیرمترقبه مصوب ۱۹‏/۰۳‏/۱۳۹۲» مقرر شد شبکه بانکی نسبت به امهال تمام تسهیلات اعطایی قبل از وقوع حادثه به افراد آسیب دیده (اعم از تولیدی و غیر تولیدی، در شهر‌ها و روستاها) به مدت دو سال از تاریخ وقوع حادثه اقدام کند و سود متعلقه توسط دولت تامین شود. واحد‌های آسیب دیده مشمول این مصوبه، با معرفی ستاد حوادث غیرمترقبه به بانک عامل می‌توانند از شرایط امهال بهره‌مند شوند.

همچنین در جلسه این کمیسیون مقرر شد نظام بانکی نسبت به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰۰ میلیون ریالی به هر خانوار آسیب‌دیده از زلزله در استان‌های غربی کشور اقدام کند. این تسهیلات با معرفی ستاد حوادث غیرمترقبه استان به بانک عامل و با شش‌ماه تنفس و تقسیط چهار ساله پرداخت می‌شود. سهمیه هر یک از بانک‌های کشور از تسهیلات قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون ریالی متعاقباً اعلام می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار