کد خبر: 881294
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
در دیدار معاون شهردار تبریز با نمایندگان جایکا مطرح شد؛
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز گفت: از تجارب گردشگری ژاپن استقبال می کنیم و امیدواریم با ادامه همکاری و اعزام هیئت های کارشناسی به این مهم نایل شویم.
محمدحسین اسحقی در دیدار با نمایندگان آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا)، با اشاره به تجربیات موفق کشور ژاپن در حوزه صنعت گردشگری و توسعه آن بیان کرد: استفاده از این تجارب می تواند مسیر ما را در رسیدن به هدف توسعه گردشگری پایدار و قرار گرفتن شهر تبریز به عنوان مقصد گردشگری هموار تر سازد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، بر نقش اساسی این شهر در تحولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منطقه آسیا و خاورمیانه تاکید کرد و گفت: شهر تبریز گذرگاه و مرکز اصلی تبادلات تجاری چین و اروپا در مسیر جاده ابریشم بوده است.

وی با بیان این مطلب اظهار داشت: شهر  تبریز، مهم ‌ترین‌ ایستگاه و محل تلاقی فرهنگ‌ها به حساب می‌آمد و در واقع مرکز تبادلات فرهنگ بوده و در مبادلات اجتماعی و اقتصادی نقش مهمی‌ داشته است.

وی در ادامه افزود: در چند ماه آینده تبریز میزبان رویداد مهم عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 خواهد بود که این امر فرصتی بسیار مناسب برای معرفی شایسته تبریز به عنوان مقصد گردشگری خواهد بود که باید به خوبی از این فرصت بهره‌ برداری کرد.

 اسحقی افزود: در مسیر نیل به این هدف شهرداری تبریز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان و مشارکت تمام دستگاه ‌ها، به ویژه بخش خصوصی برنامه های ویژه ای برای این میزبانی در نظر گرفته است که در تلاشیم به نحو شایسته این برنامه های در سال 2018 اجرایی کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به تجربیات موفق کشور ژاپن در حوزه صنعت گردشگری و توسعه آن بیان کرد: استفاده از این تجارب می تواند مسیر ما را در رسیدن به هدف توسعه گردشگری پایدار و قرار گرفتن شهر تبریز به عنوان مقصد گردشگری هموار تر سازد.

اسحقی افزود: کشور ژاپن نیز در مسیر رشد و توسعه و حرکت به سوی مدرنتیه شدن، با پایبندی به سنت، آداب و فرهنگ در کنار مدرنتیه شدن توانسته موفق عمل کند و در جایگاه جهانی قرار بگیرد.

وی حضور گردشگر در تبریز و استان آذربایجان شرقی به خاطر بازدید از جاذبه های منحصر به فرد طبیعی، فرهنگی، هویت تاریخی و معماری بومی منطقه، آداب و  سنت های موجود در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: گردشگر برای بازدید از بناها و سازهای مدرن به این شهر و استان سفر نمیکند و بناهای تاریخی و فرهنگی از جذابیت ویژه ای برای گردشگر برخوردار است.

وی در ادامه به حضور شهرداری تبریز در اجلاس بین المللی رشد و توسعه شهری و حفاظت بافت تاریخی در اوراسیا در سامارا ی روسیه اشاره کرد و از میزبانی تبریز برای «دهمین اجلاس بین المللی رشد توسعه شهری و حفاطت بافت تاریخی اوراسیا» در سال 2018 میلادی خبر داد.

اسحقی در خاتمه این نشست مشکل اساسی پیش رو در استان، به نابودی دریاچه ارومیه به عنوان دومین دریاچه شور جهان اشاره کرد و گفت: این دریاچه به جایی اینکه یک ظرفیت و فرصت گردشگری برای این استان باشد متاسفانه در حال نابودی است که تجربیات کشور ژاپن در حوزه های زیست محیطی نیز می تواند ما را در احیای این ظرفیت مهم یاری رساند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر