کد خبر: 881293
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جوانان ما در کنار تحصیلات دانشگاهی از مهارت لازم برخوردار نیستند و با فوق لیسانس و دکتری برخی کار خاصی بلد نیستند، گفت:: سیستم آموزشی هم متناسب با نیازهای کشور نیروی متخصص تربیت نمی‌کند ولی در شرایط فعلی سازمان فنی و حرفه‌ای هم امکانات فراوانی دارند که باید برای مهارت‌آموزی فارغ التحصیلان استفاده کنیم.
رحیم شهرتی‌فر در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان‌شرقی، با اشاره به بالا بودن جمعیت جوان در استان اظهار کرد: وجود جمعیت جوان فرصت بی‌بدیلی است که می‌تواند استان را به سمت توسعه همه جانبه سوق دهد.

وی افزود: این نیروی انسانی جوان و متعهد فرصت بزرگی در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است ولی متاسفانه چالش‌های زیادی داریم که سهم بالای جوانان در مقابله با مخاطرات و عرصه‌های افتخار آفرینی و... از نقاط مثبتی است که باید مدیران از این نقاط مثبت بهره‌گیری کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با تقدیر از کسب رتبه اول کشوری ساماندهی امور جوانان استان و کسب رتبه دوم ارزیابی ادارت کل ورزش توسط اداره کل ورزش و جوانان تاکید کرد: باید از توسعه کمّی به سمت توسعه کیفی حرکت کنیم، آسیب‌ها، مخاطرات و چالش‌ها را شناسایی کرده و با برنامه‌ریزی برای برون رفت از آن بیاندیشیم.

وی چالش‌های حوزه جوانان را «بیکاری»، «ازدواج» و «طلاق» عنوان کرد و گفت: باید روش‌های مناسب برای رفع این چالش‌ها برنامه‌ریزی شود و سهم مشارکت خود جوانان را در رفع مشکلات افزایش دهیم.

شهرتی‌فر خواستار ارتباط بین بخشی کارگروه‌های تخصصی شد و گفت: کارگروه اشتغال و آسیب‌های اجتماعی از جمله کارگروه‌هایی است که بیشتر به حوزه جوانان ارتباط دارد و باید در تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه جوانان ما در کنار تحصیلات دانشگاهی از مهارت لازم برخوردار نیستند و با فوق لیسانس و دکتری برخی کار خاصی بلد نیستند، افزود: سیستم آموزشی هم متناسب با نیازهای کشور نیروی متخصص تربیت نمی‌کند ولی در شرایط فعلی سازمان فنی و حرفه‌ای هم امکانات فراوانی دارند که باید برای مهارت‌آموزی فارغ التحصیلان استفاده کنیم.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی، علاقمندی جوانان به مهاجرت را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: مهاجرت در جوانان اگر با برنامه و تحت نظارت و کنترل باشد، خوب است ولی مهاجرت بی حساب و کتاب و بدون مطالعه آسیب زاست که باید در جلسات بعدی ستاد در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید جوانان را با کارآفرینان برتر آشنا کنیم و با معرفی این الگوها از نا امیدی به وجود آمده جلوگیری کنیم، اضافه کرد: جوانان را به تشکیل تعاونی سوق دهیم  و از ظرفیت صندوق کارآفرینی امید استفاده کنیم همچنین  سایر بانک‌ها نیز باید پای کار بیایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر