کد خبر: 881282
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اختصاص 200 لیتر آب کشاورزی از چشمه بهشت آباد به دشت یکهزارهکتاری اردل خبر داد.

ذبیح الله غریب اظهار کرد: برای اجرای این طرح بزرگ ملی افزون بر 5 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی تعداد بهره برداران این طرح را بیش از یکهزار نفر اعلام کرد و افزود: با اجرا و تکمیل این طرح، تحولی بزرگ در کشاورزی منطقه ایجاد خواهد شد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ضمن برشمردن اهمیت اجرای این پروژه در راستای افزایش سطح تولیدات محصولات کشاورزی و اشتغالزایی در بخش کشاورزی گفت: درحال حاضر از محل
'تنگ درکش ورکش' از طریق لوله گذاری انتقال آب اجرا و عملیاتی خواهد شد.
وی بخش عمده دشت اردل را اراضی زراعی عنوان کرد و گفت: با انتقال آب به منطقه، اجرای آبیاری نوین قطره ای در باغات منطقه و آبیاری تحت فشار در مزرع در کمترین زمان ممکن اجرا خواهد شد.
غریب تصریح کرد: تاکنون تجهیز 1500 هکتار اراضی کشاورزی اردل به سیستم آبیاری نوین در دولت یازدهم و دوازدهم اجرا شده و حدود 3 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان قابلیت اجرای طرح سیستم آبیاری نوین را دارد.
وی گفت: با برنامه ریزی و سیاست های دولت تدبیر و امید 80 درصد اعتبارات هزینه ای طرح آبیاری نوین از محل اعتبارات بلاعوض دولتی و مابقی از محل آورده بهره برداران تامین می شود.
وی با اشاره به تجهیز 43 درصد از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین اظهار کرد: این استان رتبه برتر کشور را در تجهیز اراضی کشاورزی به این سیستم دارد.
غریب با اشاره به پدیده خشکسالی و کاهش بارش ها در این استان طی چند سال اخیر تاکید کرد: باید زمینه توسعه سیستم آبیاری نوین در باغات و اراضی این استان را برای کشاورزان فراهم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر