کد خبر: 881259
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
كارگردان سريال‌هاي «ولايت عشق» و «تنهاترين سردار»:
مهدي فخيم‌زاده، بازيگر و كارگردان پيشكسوت مي‌گويد، نبايد چهره معصومان را در فيلم‌ها به تصوير كشيد و اصولاً لزومي ندارد به جزئيات زندگي معصومان پرداخت.
فخيم‌زاده كه در برنامه «چهلچراغ» حضور داشت، خاطراتي از ساخت و پخش سريال‌هاي تاريخي «ولايت عشق» و «تنهاترين سردار» بيان كرد. نويسنده و كارگردان سريال «تنهاترين سردار» با اشاره به دشواري‌هاي نگارش فيلمنامه اين سريال گفت: تنها شانس من اين بود كه منبع اين كار كتاب «صلح امام حسن(ع)» نوشته آل ياسين بود كه رهبر معظم انقلاب ترجمه كرده بودند. قرار شد تنها مأخذ تاريخي ما همين كتاب باشد. حقيقتش من تسلطي به تاريخ نداشتم و تنها يك مسلمان سنتي بودم. آن كتاب را ظرف يك روز خواندم و در نتيجه شروع به طرح زدن كردم.» 
فخيم‌زاده درباره مسير ساخت سريال تاريخي بر مبناي زندگي امام رضا(ع) نيز گفت: «بعد از اتمام كار اول كه مي‌خواستم سر كار خودم برگردم، يك كتابي به من دادند درباره زندگي امام رضا(ع) تا بخوانم و گفتند كه بر مبناي تجربيات قبلي‌ام سريال «ولايت عشق» را بسازم. اين سريال دو سال و نيم طول كشيد و صدا روي صحنه بود و اولين‌بار بود كه معصوم را به شكلي نمايش داديم و اين دفعه كتاب‌هاي زيادي خواندم كه روايت‌هاي متفاوتي از زندگي امام داشتند. فخيم‌زاده با اشاره به موضوع پُرمناقشه تصويري‌كردن چهره معصومان گفت: «در آن زمان چهره معصومان را به ياد آوردم كه زمان كودكي‌ام عكس‌شان در خانه مادربزرگم بود و صورتشان هاله نور داشت. در نهايت با آقاي فرخ نعمتي صحبت كرديم كه نقش امام معصوم را بازي كند و ايشان هم با ميل و رغبت‌بازي كرد، به اين شرط كه بعد صورتش را نوراني كنيم و به كسي هم نگوييم بازيگر اين نقش كيست! براي نمايش چهره معصوم چراغ خاموش جلو رفتيم و به جز من و آقاي حيدريان و رضاداد و آقاي لاريجاني كسي از اين موضوع خبر نداشت. هر كسي هم مي‌پرسيد، مي‌گفتيم همان سنت قبلي است! وقتي زمان پخش رسيد، من خيلي آشفته بودم كه چه اتفاقي قرار است بيفتد و خوشبختانه اتفاقي نيفتاد و ديگر در قسمت هفتم و هشتم آقاي مكارم شيرازي نامه تأييديه را نوشت و آقاي لاريجاني عنوان كرد كه آن نامه در ابتداي سريال آورده شود و مشكلات هم حل شد، اما من ديدم كه اين يكبار حل شد و بعدها بايد چه كنم؟!» فخيم‌زاده گفت: «من صلاح نمي‌دانم كه معصوم را نشان دهم و از طرفي همان زمان به شك افتادم كه گفتن جزئيات زندگي ائمه براي مردمي كه ارادت بسياري دارند، اصلاً لازم است؟!»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار