کد خبر: 881247
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
مسكن مهر جديدترين طعمه لاشخورهاي سياسي
همزمان با پايان موج بازگشت زائران اربعين حسيني از عراق بود كه زلزله 7 ريشتري مناطقي از كشور به ويژه مرز ايران و عراق را لرزاند.
همزمان با پايان موج بازگشت زائران اربعين حسيني از عراق بود كه زلزله 7 ريشتري مناطقي از كشور به ويژه مرز ايران و عراق را لرزاند. زلزله‌اي با قدرت 7/3 ريشتري كه به گفته پژوشگران و كارشناسان مرگبارترين زلزله سال 2017 عنوان شد و در همان ساعات ابتدايي تصاوير مختلف ويراني كرمانشاه را نشان داد. در اين ميان درست همان هنگامي كه مادران سرزمين ما در غصه و سرما داغدار فرزندانشان بودند و پدران غيور كردنشين از بين رفتن رنج و زحمات خود را مشاهده مي‌كردند، باز هم عده‌اي شانس بهره‌برداري سياسي خود را به نام مسكن مهر امتحان كردند كه الحق هم در ساعت‌هاي اوليه نتيجه خوبي داد تا جايي كه موج ايجاده شده علاوه بر تحت تأثير قرار دادن مردم، برخي روزنامه‌هاي رسمي كشور را هم وارد اين بازي سياسي كرد تا به جاي همدلي و كاستن از بار مصيبت داغداران، برخلاف نام و رسالت همدلانه خود پيش روند.

در نهايت هم آمار دو نفر كشته از ميان 450 نفر نشان داد كه تنها 4 درصد از تلفات مربوط به مسكن مهر بوده است، در حالي كه بار رواني اين موضوع در شبكه‌هاي اجتماعي به صورت 99 درصدي اجرايي شد.  ايجاد خشم عمومي نسبت به مسكن مهر در كوتاه‌ترين زمان ممكن چنان با شدت نامعقولي براي عوام شائبه‌ساز شد كه گويي خانه‌هاي خارج از اين پروژه در مرگبارترين زلزله سال 2017 آسيبي از زلزله نديده‌اند. همه چيز هم از اينجا شروع شد كه معاونت اول رئيس‌جمهور كه از قضا در چنين مواقعي وظيفه اول وي رتق و فتق امور است، سياسي‌ترين حرف ممكن را به ميان انداخت تا به دنبال آن موج ايجاد شود. 

اسحاق جهانگيري با بيان اين موضوع كه بيشتر خانه‌هاي تخريب شده در زلزله متعلق به ساختمان‌هاي مسكن مهر بوده است، بذر بهره‌برداري را در زمين كاشت و در نهايت هم اين رسانه‌هاي حامي دولت بودند كه با انتشار صحبت‌هاي معاون اول رئيس‌جمهور نوشتند: وزارت راه و شهرسازي با دقت اين موضوع را كه چرا خانه‌هاي نوساز تا اين حد آسيب‌پذير بوده‌اند، بررسي مي‌كند.  از ديگر سو، اينجا همان نقطه مناسب براي توقف رسانه‌هاي زنجيره‌اي اصلاح‌طلب بود تا با تهيه گزارش مختلف، نارضايتي مردم را به تصوير بكشند و برخي روزنامه‌ها هم بر خلاف نامي كه تحت عنوان همدلي يدك مي‌كشند، بازي كثيف سياسي را به تيتر و عكس اول صفحه خود ادامه دهند. 

افتتاح مسكن مهر سر پل ذهاب به دستان دولت تدبير و اميد
نكته جالب توجه ماجرا در اين ميان اين بود كه مطابق با اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، افتتاح مسكن مهر سر‌پل ذهاب در دولت آقاي روحاني و همزمان با دهه فجر سال ۹۴ صورت گرفته بود. تيتر خبري كه نشان مي‌داد 5 هزار و 371 واحد از مسكن مهر در استان كرمانشاه به دستان پر لطف و مهر دولت تدبير و اميد تحويل مردم داده شده است. 

هر چند كه تصاوير منتشر شده نشان مي‌داد به اصل واحد‌هاي ساخته شده در مسكن مهر آسيبي نرسيده است و اتفاقاً نمايه ساختمان‌ها كه در سال 94 تكميل شده فرو ريخته است، اما همان كاسبان زلزله كه از مسكن مهر هم دستاويزي براي بهره‌برداري سياسي ساختند در نهايت خود اعلام كردند: عمده تخريب‌ها مربوط به واحدهاي مسكوني شخصي‌ساز است. 
مديركل راه و شهرسازي كرمانشاه اظهار داشت: نمي‌توان گفت كه واحدهاي مسكن مهر چون كيفيت ندارند تخريب شده‌اند؛ چراكه عمده تخريب‌ها مربوط به واحدهاي مسكوني خصوصي است و اسكلت واحدهاي مسكن مهر سرپاست. 
 
سهم محدود تلفات مسكن مهر كه 99درصدي جلوه‌گر شد!
در حالي كه موج ايجاد شده در خصوص تلفات مسكن مهر سهم 99 درصدي در فضاي مجازي گرفت، مدير روابط عمومي اداره راه و شهرسازي كرمانشاه اعلام كرد: فقط دو نفر از حدود ۴۳۰ كشته زلزله كرمانشاه ساكن مسكن مهر بودند. يعني با احتساب آمار 450 نفر كشته، تنها 4 درصد تلفات مربوط به مسكن مهر بوده است. سهم 4 درصدي كه مشخص نيست چرا بايد تا اين اندازه جلوه‌گر مي‌شد؟!

بيان اين نكته خالي از لطف نيست، حتي اگر فرض بگيريم مسكن مهر دولت قبلي داراي ايرادات فني و مهندسي بوده و نجات‌بخش قشري از جامعه براي داشتن سرپناهي نو و جديد نبوده است، اما به راستي شما در مورد مسكن مردم چه كرديد؟! چه خبر از وعده مسكن اجتماعي؟ چه خبر از وعده‌هاي بي‌سرانجام‌؟ راستي حال مردم را در مورد وام‌هاي مسكن بهره‌هاي بالا مي‌پرسيد؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار