کد خبر: 881236
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
حمايت همه‌جانبه جامعه ورزش از زلزله‌زدگان كرمانشاه
اهالي ورزش همگام با ساير اقشار جامعه حمايت و همدردي خود از مردم زلزله‌زده کرمانشاه را در عمل نشان دادند.
اهالي ورزش همگام با ساير اقشار جامعه حمايت و همدردي خود از مردم زلزله‌زده کرمانشاه را در عمل نشان دادند. در روزهايي که مردم شهرهاي استان کرمانشاه در سوگ عزيزان خود نشسته‌اند و روز و شب‌شان را در کنار خرابه‌ها و آوار باقي مانده از زلزله سپري مي‌کنند؛ ورزشکاران، قهرمانان و تيم‌هاي ورزشي براي کمک‌رساني به هموطنانمان در غرب کشور دست به کار شده‌اند. جامعه ورزش صبح امروز در ورزشگاه شهيد شيرودي گردهم مي‌آيند تا با جمع‌آوري کمک‌هاي مردمي اندکي از مشكلات زلزله‌زدگان را كاهش دهند. 

قهرمانان و ورزشکاران براي اداي دين خود به مردم ايران هر کاري از دست‌شان بربيايد، انجام مي‌دهند. آنها که در ميادين مختلف وظيفه دفاع کردن از اعتبار ورزش ايران را برعهده دارند حالا براي اينكه مرهمي بر زخم‌هاي زلزله‌زدگان باشند، دست به كار شده‌اند؛ يکي مدالش را به حراج مي‌گذارد، ديگري براي جمع‌آوري کمک‌هاي مردمي اعلام آمادگي مي‌كند و برخي ملي‌پوشان هم مي‌خواهند خود را به مناطق زلزله‌زده برسانند. البته اين اولين باري نيست که ورزشي‌ها در شرايط سخت و روزهاي بحراني مرد روزهاي سخت مي‌شوند و به ياري هموطنان خود مي‌شتابند. داستان حضور جهان‌ پهلوان تختي در منطقه زلزله‌زده بوئين زهرا در سال 1341 از مشهورترين مواردي است که مي‌توان به آن اشاره کرد. کمک‌هاي محمدرضا طالقاني و احمدرضا عابدزاده به مردم زلزله‌زده بم و جمع‌آوري کمک‌هاي نقدي بازاري از سوي کريم باقري در زلزله ورزقان تنها چند مورد از همدردي ورزشکاران با هموطنانمان است. 
   
حراج مدال 
کيانوش رستمي، قهرمان المپيک ريو و جهان مدال طلاي المپيک 2016 را به نفع مردم زلزله‌زده به حراج مي‌گذارد. ملي‌پوش کرمانشاهي وزنه‌برداري ايران روز گذشته در پيامي ضمن همدردي با هم‌استاني‌هاي خود اين خبر را اعلام کرده است. رستمي در خصوص گرفتن اين تصميم مي‌گويد: «اين فاجعه بزرگ را به ملت ايران تسليت مي‌گويم و دوست دارم در اين شرايط سخت، ايراني‌هاي سراسر دنيا و مسئولان هر کمکي که در توانشان است براي مردم زلزله‌زده انجام بدهند. قطعاً فراهم کردن امکانات در اين شرايط براي کساني که عزيزانشان را از دست داده‌اند، باعث مي‌شود آنها اين غم سنگين را تحمل کنند. اميدوارم مردم دست به دست هم بدهند و کمک کنند تا اتفاق خوبي براي بازماندگان رقم بخورد. من نيز سعي کردم در فضاي مجازي با اطلاع‌رساني به کساني که از رساندن کمک اطلاعي نداشتند، قدمي در اين راه بردارم. دوست داشتم خودم نيز در اين راه شريک مردم باشم و به همين دليل تصميم گرفتم مدال المپيک خودم را بفروشم و درآمد حاصل از فروش آن را به مردم زلزله‌زده کمک کنم.»
   
کمک سرخابي‌ها و سفر کشتي‌گيران
مسئولان، بازيکنان و کادر فني تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال نيز کمک‌رساني به مردم زلزله‌زده کشورشان را فراموش نكرده‌اند. روز گذشته 2 هزار تخته پتو و چادر اهدايي مديران، بازيکنان و کادر فني تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس به هموطنان زلزله‌زده به غرب کشور ارسال شد. سيدرضا افتخاري، مديرعامل استقلال با اشاره به اين موضوع اظهار داشت: «در غم هموطنان عزيزمان شريک هستيم و اميدواريم خداوند به بازماندگان صبر بيشتر عطا کند. بازيکنان و کادر فني تيم استقلال در غم آنها شريک هستند.» گرشاسبي، سرپرست موقت باشگاه پرسپوليس هم در پيامي براي اهالي غرب کشور آرزوي صبر و شکيبايي کرد. ملي‌پوشان کشتي نيز امروز خود را به مناطق زلزله‌زده مي‌رسانند. زمستان سال گذشته مسابقات جام جهاني کشتي آزاد به ميزباني کرمانشاه برگزار شد و مردم خونگرم اين خطه حمايت همه‌جانبه خود از کشتي ايران را نشان دادند. حالا اعضاي تيم‌هاي ملي کشتي آزاد و فرنگي به پاس قدرداني از حمايت‌هاي مردم کرمانشاه و همچنين همدردي با زلزله‌زدگان به اين منطقه سفر مي‌کنند.

همچنين ملي‌پوشان برخي اقلام مورد نياز زلزله‌زدگان را که تاکنون به فدراسيون کشتي رسيده ميان زلزله‌زدگان توزيع خواهند كرد. 
  
شهريار پيشقدم شد
آقاي گل فوتبال جهان بعد از آنکه در پيامي همدردي‌اش را با زلزله‌زدگان کرمانشاه اعلام کرد، شخصاً براي رساندن کمک‌هاي مردمي به دست آنها پيشقدم شد. علي دايي، سرمربي سايپا  براي جمع‌آوري کمک‌هاي غيرنقدي مثل پتو و لباس گرم وارد عمل شده و با انتشار پستي در صفحه اينستاگرامش از افرادي که مايل به کمک‌رساني هستند خواست تا با شماره اعلام شده، تماس بگيرند. 
 
بسکتبالي‌ها هم پاي کارند
حامد سهراب‌نژاد از ارسال کالاهاي مورد نياز زلزله‌زدگان خبر داد. ملي‌پوش سابق بسکتبال ايران در گفت‌وگو با فارس به جمع‌آوري پتو و ساير اقلام اشاره کرد: «پس از اطلاع از اقلامي که مورد نياز مردم زلزله‌زده است با تعدادي از دوستان خود حدود 180 پتو، چادر و مقداري مواد غذايي تهيه و با سه دستگاه خوردوي شخصي به کرمانشاه اعزام كرديم. در باشگاه انقلاب نيز مکاني براي جمع‌آوري کمک‌هاي ورزشکاران در نظر گرفته شده است که اميدوارم همه مشارکت داشته باشند. پتو، مواد غذايي و آب آشاميدني مهم‌ترين اقلام مورد نياز است. با توجه به قطعي آب، نياز به آب معدني به شدت احساس مي‌شود و بايد هرچه سريع‌تر اين اقلام به دست آنها برسد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار