کد خبر: 881235
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
قائم مقام وزیر نیرو خبر داد
تمامي مصرف‌کنندگان بالای ۵ مگاوات (اعم از مؤسسات بزرگ، هتل‌ها و...) باید برق مورد‌نیاز خود را از بخش خصوصی خریداری کنند؛ چرا‌که وزارت نیرو دیگر حاضر نیست با این مؤسسات بزرگ قراردادی منعقد کند.
علیرضا دائمی، قائم مقام وزیر نيرو با اعلام اين مطلب در مصاحبه با رادیو پیرامون سرانجام طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی اظهار داشت: در حال حاضر واحدهای نیروگاه‌های تجدید‌پذیر ما تقریباً و تماماً توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، این در حالی است که خریدار برق، دولت است و این عملیات از طریق خرید تضمینی صورت می‌پذیرد.
وی افزود: بیش از 50 درصد برق کشور نیز توسط تولیدکنندگان بخش خصوصی تأمین می‌شود و در حال حاضر تنها واحد نیروگاهی تجدید‌پذیر (نیروگاه منجیل در ناحیه لوشان) قابل واگذاری است.

دائمی با بیان اینکه در حال تلاش برای واگذاری نیروگاه منجیل هستیم، خاطر ‌نشان کرد: در بخش برق کشور، واحدها واگذار شده‌اند و کارهای جدیدی نیز آغاز شده که برخی از منابع داخلی و برخی دیگر از طریق فاینانس‌های بین‌المللی در حال انجام است.
قائم مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل تصریح کرد: ما عملاً از اعتبارات و ردیف‌های دولتی در این عملیات استفاده نمی‌کنیم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه ششم توسعه30 درصد نیروگاه‌های باقیمانده کشور را نیز به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه تنها 20 درصد نیروگاه‌های برقی کشور در اختیار دولت است، اذعان کرد: این درصد صرفاً به منظور حفاظت از پایداری شبکه‌ها خواهد بود.

دائمی در پایان اظهارات خود بیان داشت: دولت آمادگی خرید تضمینی را دارد و تولیدکنندگان با طیب خاطر برق تولیدی خود را به دولت می‌فروشند. همچنین گامی دیگر در این راستا و نیز به منظور پیشبرد خصوصی‌سازی در دولت یازدهم برداشته شده است. بدین ترتیب که تمامي مصرف‌کنندگان بالای 5 مگاوات (اعم از مؤسسات بزرگ، هتل ها و...) باید برق مورد‌نیاز خود را از بخش خصوصی خریداری کنند؛ چرا‌که وزارت نیرو دیگر حاضر نیست با این مؤسسات بزرگ قراردادی منعقد کند، بنابراين این گام سرآغاز مراحل رابطه تجارت برق خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار