کد خبر: 881200
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح احیا، مرمت و لایروبی قنوات استان سمنان با همکاری بسیج سازندگی این استان در سه شهرستان میامی، شاهرود و دامغان خبر داد.

حسین شاهینی گفت: در این طرح 28 رشته قنات به همت سازمان جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی احیاء و مرمت می‌شود.

وی با بیان اینکه این نخستین بار است که با همکاری این دو دستگاه طرح احیاء و مرمت قنوات صورت می‌گیرد تصریح کرد: برای اجرای این طرح 50 درصد اعتبارات از سوی سازمان جهاد کشاورزی و 50 درصد نیز از سوی بسیج سازندگی تأمین می‌شود.

مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: اعتبار لازم برای اجرای این طرح یک میلیارد و 900 میلیون تومان است.

شاهینی به اهداف اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: هدف از مرمت و احیای قنوات استان سمنان افزایش دبی آب ، بهبود سطح زیر کشت، همچنین استحکام قنوات است.

مسئول قنوات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز گفت: طرح احیا، مرمت و لایروبی قنوات در مناطق محروم شهرستان‌های شاهرود، میامی و دامغان در حال انجام است.

سید رضا شعنی با بیان اینکه در این طرح 28 رشته قنات استان سمنان احیا و مرمت می‌شود به مناطق محل اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: احیای قنوات در شهرستان شاهرود و در مناطق خار توران و طرود در دهستان قهاب رستاق شهرستان دامغان و منطقه فرومد میامی در حال انجام است.

وی به میزان پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون 35 تا 40 درصد این طرح انجام‌شده و است و مابقی نیز در حال انجام است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار