کد خبر: 881188
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از عضویت بیش از 100 نابینا در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد .

نورعلی غلامحسیننیا سماکوش گفت: بخش تخصصی ویژه نابینایان و روشندلان در کتابخانه عمومی مرکزی سمنان ایجاد میشود.

وی با اشاره به اینکه بهرهمندی نابینایان و معلولان از خدمات این اداره کل و دیگر دستگاههای فرهنگی نیازمند مقدماتی است افزود: مناسبسازی فضا، تنوع کتب ویژه نابینایان، تامین ایاب و ذهاب نابینایان و...از مواردی است که خدماتدهی به این قشر را با مشکلاتی روبرو میکند از این رو اداره کل کتابخانههای عمومی استان سمنان به دنبال ایجاد این مقدمات است تا پس از آن کتابخانه تخصصی نابینایان را نیز راهاندازی کند.

مدیرکل کتابخانههای عمومی استان سمنان با اشاره به برخی پروژههای افتتاحی این اداره کل از برنامهریزی برای افتتاح چهار باب کتابخانه عمومی در این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه ایجاد کتابخانههای عمومی در استان با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعهیافته در حال پیگیری است افزود: راهاندازی کتابخانههای عمومی در روستاهای پرجمعیت یکی از برنامههای اولویتدار این اداره کل در سالجاری است.

غلامحسیننیا سماکوش از برگزاری نمایشگاههای کتاب به عنوان یکی از برنامههای محوری این اداره کل در طول سال نام برد و افزود: در سال جاری 315نمایشگاه از سوی این اداره کل برگزار شده که نسبت به سال قبل رشدی 21درصدی داشته است.

وی از رونمایی چندین کتاب در هفته کتابخوانی در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، تجلیل از کتابداران استان، تقدیر از فعالان برتر حوزه کتاب و کتابخوانی، برنامهریزی برای برگزاری همایش بزرگ مولفین و خادمان کتاب استان، جشنواره سلفی من،کتاب و زندگی، مسابقات فرهنگی و هنری و...از برنامههای هفته کتاب و کتابخوانی است که از امروز 20 آبان تا 26 این ماه در سراسر استان برگزار میشود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار