کد خبر: 881187
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از حضور شهر بوشهر به عنوان نماینده پایتخت کتاب ایران خبر داد.

حمیده ماحوزی با اشاره به اینکه برنامه‌های بیست و پنجمین هفته کتاب در کشور از بوشهر آغاز می‌شود اظهار داشت: برنامه‌های بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با نواختن زنگ کتاب در مدرسه فرزانگان بوشهر با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به معرفی شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران افزود: از محل اجرای این طرح برای تعمیر، تجهیز و تقویت کتابفروشی ها 200 تا 500 میلیون ریال در قالب وام های کم بهره به آنان پرداخت می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تاکید کرد: پرداخت تسهیلات یاد شده در توسعه کتابفروشی های جدید و تجهیز هرچه بیشتر آنها نقش موثری دارد.

ماحوزی افتتاح پنج کافه کتاب در کتابفروشی ها، تاسیس یکهزار و 300 باشگاه کتابخوانی و عضویت بیش از 19 هزار و 500 دانش آموز در این باشگاه ها از جمله دیگر فعالیت های این اداره کل برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

وی افزود: این وزارتخانه هر سال بین 700 تا 800 میلیون ریال اعتبار برای خرید کتاب از مولفان تخصیص می دهد که با توجه به امتیاز پایتخت کتاب این مبلغ در این استان به یک میلیارد و 50 میلیون ریال افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اهمیت ایجاد بانک اطلاعاتی جامعی از نویسندگان استان افزود: این سامانه در استان تاسیس شده و از مجموع 500 نویسنده استان تاکنون 280 نفر در آن ثبت نام کرده اند که تلاش می شود این سامانه هرچه سریعتر تکمیل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار