کد خبر: 881180
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
مدیرکل کانون پرورش فکری استان چهارمحال و بختیاری از اجراي طرح "متفکران کوچک" دراستان خبر داد.

فرزاد رحیمی گفت: همزمان با اجرای طرح کانون مدرسه دانش‌آموزان پایه چهارم و پنجم تحصیلی تحت پوشش طرح «متفکران کوچک» قرار می‌گیرند.

وی افزود: ارتقاء تفکر خلاق و پرورش روح پرسشگری در کودکان و ارتقاء همکاری‌های سازنده وتعاملات علمی در قالب طرح کانون و مدرسه از جمله اهداف اجرای این طرح محسوب می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در این برنامه دانش‌آموزان با شرکت در یک جستجوی فلسفی و فرایند کند و کاو، به کشف رابطه مفاهیم مختلف، تجزیه وتحلیل موضوعات گوناگون، پردازش فرضیات بدیع درباره ماهیت پدیده‌ها و اشیا، بیان فرضیه و احتمال‌سازی، بازسازی و تجدید نظر آگاهانه در راستای محورهای درسی وسوالات ذهنی خود می‌پردازند.

رحیمی خاطرنشان کرد: منابع این طرح از متون و کتاب‌های کانون در زمینه‌‌های گوناگون علمی، ادبی و هنری تامین شده که در قالب داستان‌خوانی سوال برانگیز، تفکر محاوره‌ای، کاوشگری، طرح مسئله، احتمال‌یابی وتفکر گروهی خلاق ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس این طرح از ابتدای آبان‌ماه آغاز و تا پایان فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد و بررسی تاثیر نور و رنگ در هستی و آشنایی با ذره‌بین، چیستی و چرایی و کاربردهای گوناگون آن در قالب مدل‌های کوچک طراحی شده در کارگاه تفکر خلاق از جمله موارد مطرح شده در این کارگاه‌ها است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار