کد خبر: 881178
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
به منظور جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان، مسؤولان فنی واحد های مرغداری که گزارش تلفات را به دامپزشکی ندهند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اعلام اين خبر گفت: برخی از استان‌های کشور درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند و خوشبختانه با تمهیداتی که اتخاذ شده است تاکنون هیچ نشانه‌‌ای از این بیماری در چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده است

عبدالمحمد نجاتی افزود: دامپزشکی هم‌چون پلیس وظیفه اطلاع‌رسانی دارد تا بیماری وارد حریم بهداشتی واحد پرورش نشود پس باید شرایط بیوسکیوریتی در مرغداری‌ها رعایت و از نقل و انتقال مرغ بدون مجوز بهداشتی خودداری شود.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خوشبختانه با توجه به اینکه تعداد واحدهای مرغ تخم‌گذار در استان محدود است، می‌توان به راحتی و با تدابیر لازم از وقوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پیشگیری کرد.

نجاتی گفت: متاسفانه برخی از مرغداری‌ها از انباردان به درستی محافظت نمی‌کنند و پرندگان آزاد پرواز به راحتی در این اماکن ورود و خروج دارند و این موضوع سبب آلودگی می‌شود.

وی با بیان اینکه با اقدامات بسیار خوبی که در خصوص مرغ زنده در لردگان انجام گرفته فروش مرغ کشتاری از 5 تن در روز به 40 تن افزایش یافته است که اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت شاید در سال گذشته بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تمام این شهرستان را فرا می‌گرفت، عنوان کرد: مردم باید با آموزش و اطلاع‌رسانی به‌موقع، دامپزشکی را یاری کنند زیرا رعایت نکردن شرایط بهداشتی به راحتی آلودگی را گسترش می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار