کد خبر: 881176
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در راستای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت همسان‌سازی تولید با نیاز بازار، کشت سیب‌زمینی در استان اردبیل نسبت به سال گذشته ۲ هزار هکتار کاهش یافت.

عدیل سروی گفت: به منظور بهبود وضعیت بازار سیب‌زمینی در استان اردبیل اقداماتی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به انجام رسید که در مرحله نخست، اصلاح الگوی کشت این محصول استراتژیک در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کشت سیب‌زمینی امسال در استان اردبیل نسبت به سال گذشته بیش از 2 هزار هکتار کاهش داشته است که در کنار اصلاح الگوی کشت، راه‌اندازی کارخانه صنایع تبدیلی سیب‌زمینی با ظرفیت 60 هزار تن در استان اردبیل انجام شد و کارخانه‌ دیگری نیز با ظرفیت 100 هزار تن در دست احداث است که 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: 230 هزار تن سردخانه در سطح استان اردبیل در حال احداث داریم که تا به امروز نیز 80 هزار تن سردخانه در سطح استان اردبیل به بهره‌برداری رسیده است.

سروی افزود: امسال 730 هزار تن سیب‌زمینی در 9 هزار و 700 هکتار از اراضی استان اردبیل تولید شده و براساس تعهدات نیز تا پایان امسال 12 هزار تن پنبه در استان تولید می‌شود که در رابطه با ایجاد آبیاری نوین، دو هزار و 600 هکتار تعهد امسال سازمان جهاد کشاورزی استان در این رابطه بوده که تا پایان امسال عملیاتی می‌شود.

وی بیان کرد: ثبت‌نام طرح‌های کشاورزی استان اردبیل برای دریافت تسهیلات حمایتی، نسبت به طرح‌های صنعتی با 2 ماه تأخیر آغاز شد که در حال حاضر 339 طرح با تسهیلات حدود 113 میلیارد تومان بررسی و بانک‌های عامل جهت پرداخت معرفی شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار