کد خبر: 881172
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
گل در واکنش به باز ماندن ایتالیا از جام جهانی در گزارشی مدعی شده که این تیم نیاز به یک انقلاب دارد و باید در کشور ایتالیا فوتبال از سیاست جدا شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، وب سایت گل در گزارشی به عدم صعود تیم ملی فوتبال ایتالیا به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه پرداخت و آن را بزرگ‎ترین فاجعه در تاریخ فوتبال ایتالیا نامید.

آتزوری بعد از تساوی بدون گل مقابل سوئد و در شبی غم‎انگیز که بسیاری از بازیکنان این تیم آخرین بازی‌هایشان برای تیم ملی را تجربه کردند، در کسب بلیت روسیه ناموفق بودند. اما واضح این است که ایتالیا نیاز به یک انقلاب دارد.

یکی از افرادی که بیش از بقیه برای این فاجعه سرزنش می‎شود ونتورا، سرمربی تیم است. مشخص است که این مربی کیفیت لازم از نظر تاکتیکی برای هدایت تیم بزرگ ایتالیا را نداشته است. او تیم بزرگ آنتونیو کونته را تبدیل به تیمی کرد که حتی توان شکست دادن سوئد را هم ندارد.

اما سوال مهم‎تر این است که اصلا چرا چنین پست مهمی به این مربی واگذار شد؟ آن هم در شرایطی که ایتالیا یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد مربیان سطح بالا را در دنیا داشته است. حتی فصل گذشته در ۵ لیگ معتبر دنیا ۳ تیمی قهرمان شدند که مربیان ایتالیایی داشتند. اما فدراسیون فوتبال ایتالیا مربی‎ای را برای تیم ملی انتخاب کرد که در ماه ژانویه ۷۰ ساله می‏شود. مربی‎ای که هرگز در تیمی مطرح دستاوردی بزرگ نداشته است.

در واقع او به خاطر ارتباطاتی که داشت توانست سرمربی شود. می‎گویند فوتبال نشان دهنده جامعه یک کشور است و دیدید که در مورد ایتالیا دقیقا همین طور بود. جای تعجب هم نیست. رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، تاوکیو، که ونتورا را استخدام کرده، خودش مثل یک دایناسور است.

فوتبال ایتالیا باید به طور کامل منقلب شود. فسیل‌هایی مانند تاوکیو و گالیانی باید بروند. سیاست باید در ایتالیا از ورزش جدا شود. مشکلات زیادی هستند که باید حل شوند. نیمکت‌های خالی ورزشگاه‌ها، توهین‌های نژادپرستانه که بدون جریمه می‎ماند، روابط عمومی‌های ضعیف، مدیریت‌های بدی که باعث شدند حتی یک لباس تیم هم به سختی فروخته شود و .... درون زمین هم که نتایج قابل قبول نیستند.

میلان و اینتر افت کردند، لیگ قدرت سابق را ندارد، دستاوردی در سطح اروپایی برای تیم‎های باشگاهی و ملی در کار نیست و حالا هم باز ماندن از جام جهانی. باید انقلاب شود و شروعش هم با بیرون کردن دایناسورهاست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار