کد خبر: 881160
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
به دنبال وقوع زلزله شدید در منطقه مرزی کشور با عراق واقع در استان کرمانشاه برخی از مناطق غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شدند.زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۷.۳ ریشتر کرمانشاه و کمی بعد پس‌لرزه ۴.۶ ریشتری در بسیاری از استان‌های غربی کشور احساس شد و آسیب‌هایی به مناطق غربی‌ وارد کرده است. گفته می شود تعداد مصدومین زلزله در استان کرمانشاه به 7460 نفر رسیده که با همت و تلاش فعلا درمان تاکنون 4313 نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند.طبق آخرین اخبارخوشبختانه 720 نفر از مصدومان زلزله غرب کشور با حال مساعد مرخص شده‌اند و 960 مصدوم در حال حاضر بستری هستند.
در همین راستا جامعه ورزشی هم اقدامات مهمی برای همدردی با زلزله زندگان انجام دادند.در همان دقایق ابدایی علی دایی پیشکسوت فوتبال ایران برای جمع آوری کمک های غیر نقدی مثل پتو و لباس گرم پیش قدم شد و با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از افرادی که مایل به کمک رسانی هستند خواست تا با شماره اعلام شده تماس بگیرند .دو باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس و استقلال همراه با سایر اقشار به به زلزله زدگان غرب ایران کمک کردند.دو هزار تخته پتو و چادر، اهدایی مدیران، بازیکنان و کادر فنی تیم های استقلال و پرسپولیس به هموطنان زلزله زدگان کرمانشاهی بود. کیانوش رستمی، مرد طلایی المپیک ریو هم با به حراج گذاشتن مدال خود برای زلزله زدگان گفت: من دوست داشتم که کمکی کنم،امیدوارم مسئولان و مردم کمک کنند تا حداقل بازماندگان این اتفاق در شرایط ایده‌آلی قرار بگیرند. چرا که ما ایرانی‌ها پشت سر هم قرار داریم و از این رو مدال طلای المپیکم را به حراج گذاشته ام تا مبلغ حاصل از فروش آن را به زلزله زدگان کمک کنم. علاوه بر این وینفرد شفر، سرمربی آلمانی استقلال هم با انتشار قلب آبی رنگ نوشت: «فکر ما با قربانیان این زلزله وحشتناک است.» برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس نیز در پیامی به ابراز همدردی با مردم ایران پرداخت. در متن پیام برانکو آمده است: «همگی برای ایران عزیز دعا می‌کنیم.» سیامند رحمان، قوی‌ترین مرد پارالمپیکی جهان نیز با انتشار عکسی این حادثه تلخ را به هموطنان تسلیت گفت. این وزنه‌بردار اهل اشنویه کشورمان در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکس شمع در پروفایل اینستاگرام و هشتگ کرمانشاه، سرپل ذهاب و سایر مناطق زلزله‌زده نسبت به این اتفاق ناگوار واکنش نشان داد.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی هم دیروز از اعزام اکیپ ویژه‌ای از طرف هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه جهت امدادرسانی به زلزله زدگان سرپل ذهاب به مناطق زلزله زده خبر داد. این اکیپ پزشکی ورزشی متشکل از پزشک، فیزیوتراپیست، روانشناس، پزشکیار و امدادگر هستند. کاروان پزشکی ورزشی کرمانشاه با استقرار در استادیوم سرپل ذهاب ضمن ارائه خدمات تشخیصی، درمانی و مشاوره‌ای و توانبخشی اقلام دارویی مورد نیاز را نیز توزیع می‌کند.دیگر چهره‌های ورزشی و قهرمانان کشور به همراه مدیران ورزش و رییسان فدراسیون‌ها در کنار سایر اقشار جامعه ضمن ابراز هم‌دردی با زلزله‌زدگان استان‌های غربی ایران، آمادگی خود را برای دریافت کمک‌های مردمی اعلام کردند.از این رو جامعه ورزش فردا در ورزشگاه شهید شیرودی گرد هم  می‌آیند تا با کمک‌های هم میهمانان عزیز بتواند مرهمی باشند بر زخم‌های بازماندگان این حادثه ورزشکاران و چهره‌های صاحب‌نام ورزش ایران فردا از ساعت نه و نیم صبح تا پانزده در ورزشگاه شهید شیرودی واقع در خیابان مفتح جنوبی منتظر دریافت کمک‌های مردمی هستند.
مشابه این اقدام برای جمع آوری کمک را پیش از این ورزشکاران در هنگام زلزله ورزقان انجام داده بود و به وسیله کمک های مردمی توانست مدرسه ای در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی بسازد و حالا باید دید این لقدامات ورزشکاران تا چه میزان می تواند در جمع آوری کمک های مردمی موفق باشد؟
 

وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار