کد خبر: 881145
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
مرکز جذب اعضای هیئت‌ علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی از وضعیت جذب متقاضیان عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی طی ۴ سال گذشته را منتشر کرد.
مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گزارشی وضعیت جذب متقاضیان عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تحت پوشش این وزارت‌خانه را در ۴ سال گذشته منتشر کرد.

در این گزارش با اشاره به پذیرش ۱۵۱۰۵ درخواست عضویت در هیئت علمی در طول ۴ سال گذشته، پذیرش ۱۴۱۴۴ درخواست تبدیل وضعیت نیز مورد اشاره قرار گرفت.

در ادامه این گزارش با اشاره به وصول ۳۲۳۷۸ تقاضا در فراخوان شهریورماه ۱۳۹۶ رتبه‌بندی این درخواست‌ها به شرح ذیل دسته‌بندی‌شده است:

رشته‌های فنی و مهندسی با ۱۳۳۹۷ متقاضی «۴۱ درصد»، رشته‌های علوم انسانی ۹۷۵۲ متقاضی «۳۰ درصد»، رشته‌های علوم پایه ۷۴۰۹۷ متقاضی «۲۳ درصد»، رشته‌های معارف اسلامی ۱۱۹۵ متقاضی «۴ درصد» و رشته‌های هنر ۶۲۵ متقاضی «۲ درصد».

در گزارش ارائه شده توسط مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رشته مهندسی عمران با ۱۵۱۶ متقاضی، رشته مهندسی مکانیک با ۱۴۰۹ متقاضی، رشته فیزیک با ۱۱۷۱ متقاضی، رشته مهندسی کامپیوتر با ۱۱۰۵ متقاضی، رشته ریاضی با ۱۰۰۰ متقاضی، رشته حقوق با ۸۸۹ متقاضی، رشته زبان و ادبیات فارسی با ۶۳۴ متقاضی و رشته مهندسی شیمی با ۶۱۹ متقاضی بیشترین متقاضی را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس آمار ارائه شده توسط مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ دانشگاه تهران با ۱۲۳۴ متقاضی، مؤسسه علوم و فنون، سپاهان با ۱۱۱۲ متقاضی دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۰۰۳ متقاضی، دانشگاه فردوسی مشهد با ۹۴۲ متقاضی، دانشگاه صنعتی شریف ۹۱۲ متقاضی، دانشگاه مازندران ۸۵۹ متقاضی، دانشگاه تربیت مدرس با ۸۳۶ متقاضی، دانشگاه خوارزمی ۷۹۳ متقاضی، دانشگاه شیراز با ۷۹۰ متقاضی و دانشگاه علم و صنعت با ۷۰۱ متقاضی بیشترین متقاضی را به خود اختصاص داده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار