کد خبر: 881119
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
رحمانی فضلی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه:
وزیر کشور گفت: اگر نشت گیری ها به پایان رسیده گازرسانى انجام شود و با تامین برق از طریق ژنراتورها نانوایى ها پخت نان را شروع کنند.بالگردها از صبح زود به منطقه آمدند که از این طریق در بحث امداد رسانی به مصدومین کار بزرگی انجام شد

جوان آ‌نلاین: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دوشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه ضمن عرض تسلیت به بازماندگان زلزله زده کرمانشاه اظهار داشت: زلزله کرمانشاه حادثه بسیار غم بار و سنگینی بود زیرا در این ارتباط حدود 1900 روستا و 7 شهرستان آسیب دیدند که به لحاظ جغرافیایی این زلزله دامنه وسیعی داشت و چون شب این اتفاق رخ داده مسئولان و دوستان تا حدی که می شد، امکانات و نیرو ارسال کردند اما به لحاظ هوایی در شب مشکلاتی وجود داشت.
 
وی ادامه داد: بالگردها از صبح زود به منطقه آمدند که از این طریق در بحث امداد رسانی به مصدومین کار بزرگی انجام شد و با به کار گیری ظرفیت های دستگاه های مختلف در زمینه رسیدگی به مصدومان موفق تر بودیم چرا که اول جان مردم برای ما مهم است زیرا باید تلاش کنیم که هزینه های جانی را ابتدا کم کنیم.
 
وزیر کشور با اشاره به پیام مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان به تمامی دستگاه ها دستورات لازم را داده اند و اولویت اول را جان مردم مشخص کردند، رئیس جمهور محترم نیز از لحظات ابتدایی دستور به تشکیل جلسه برای بررسی ابعاد این حادثه را دادند که این کار انجام شد.
 
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه همه عزیزان از جمله ارتش، سپاه، بسیج، هلال احمر، نمایندگان، استانداران، وزیر بهداشت، وزیر راه و شهرسازی و .. پای کار بودند افزود: ابعاد حادثه بسیار وسیع است و ما باید ابتدا مردم را آرام کنیم و به آنها امید و اطمینانی بدهیم، مسیری را که امروز از سر پل ذهاب امدیم دیدیم که بسیاری از روستاها آسیب جدی دیدند.
 
وی تاکید کرد: امروز اول صبح به آقای استاندار گفتم که هر فرماندار در حوزه خودش به علاوه دهیاران و بخشداران اولین وظیفه شان این است که به تمامی روستاها سرکشی کرده و یک برآورد دقیق از میزان خسارت ها و نیاز هایی که در این مقطع لازم است، انجام دهند تا ما بتوانیم یک برنامه ریزی جدی ای داشته باشیم.

وزیر کشور با تاکید بر لزوم توزیع چادر بیشتر در مناطق زلزله زده گفت: طی تماسی با تهران گفتم که 20 هزار چادر آماده کرده و ارسال کنند و هرآنچه در انبارها وجود دارد در استان های مجاور دستور بدهید که بیاورند چراکه توزیع آن بسیار مهم است و اولویت اول آنهایی هستند که خانه هایشان خراب شده است اما باید همه چادر بدهید، رئیس جمهور محترم نیز عصر امروز در تماس تلفنی تاکید کردند بحث چادر و آب بسیار مهم است.
 
رحمانی فضلی یادآور شد: مسئله آب باید حل شود و قطعی آب 48 ساعت اصلا برای ما قابل قبول نیست، آب معدنی حتما به میزان کافی باید تدارک دیده شود، اگر مکفی نیست دستور بدهید از استان های مجاور ارسال کنند .
 
وی تاکید کرد: برای انتقال آب 20 یا 30 تانکر جوابگو نیست بنابراین باید مسئله آب مردم که یک نیاز اولیه می باشد حل شود و متولی آن وزارت نیرو است همچنین تعدادی از روستاها با قطعی برق مواجه هستند که تا فردا باید این مشکل برطرف شود.

وزیر کشور ادامه داد: مردم عزیز که در طول مسیر پل ذهاب از انها دل جویی می کردیم درخواست غذای گرم نداشتند اما می گفتند که نان ، خرما و... توزیع شود چراکه وقتی تنور کار نمی کند طبیعی است که نانی هم نباشد که به آقای استاندار گفتم به همه فرماندارها ابلاغ کنند اگر برق نیست با استفاده از ژنراتور نانوایی ها را به هر وضع و طریقی شده باز کنند و فردا صبح باید نانوایی ها شروع به پخت نان کنند.

رحمانی فضلی افزود: البته از استان های مجاور قرار است نان بفرستند و سازمان غلات نیز تعهد به این موضوع کرد اما تا این ها بخواهد توزیع شود وقت گیر است بنابراین فردا صبح بخش نامه شده که نانوایی ها شروع به پخت کنند. در بحث گاز نیز اگر نشت گیری ها به پایان رسیده باید گاز به لوله ها بازگردد.

رحمانى فضلی پیرامون وجود مشکلات در توزیع اقلام اظهار داشت: این اشکالات در روز اول قابل قبول است اما از فردا قابل قبول نیست و باید این موضوع سازماندهی شود که در هر منطقه فرمانداران و معتمدین مردم امر توزیع را سازمان یافته انجام بدهند.
 
وزیر کشور با تاکید بر آرام سازی مردم گفت: مردم در عین خشمگینی و ناراحتی که عزیز از دست دادند و خانه هایشان خراب شده چیز زیادی از ما نمی خواهند، یک چادر می خواهند که زن و بچه شان در آن بخوابند بنابراین حتی اگر جایی هم مردم عزیز ناراحت شدند، درشتی کردند ما نباید به دل بگیریم و باید براى حل مشکلات تلاش کنیم.
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه سرکشی به روستاها موضوع مهمی است اضافه کرد: از روستاها غفلت نکنیم، دسترسی به شهرهای بزرگ راحت است اما روستا اینگونه نیست، برآورد خسارات نیز از موضوعاتی است که بنیاد مسکن باید آن را انجام دهد چراکه اسکان با چادر برای 5، 6 روز است بنابراین آنهایی که خانه هایشان تخریب شده، تعمیر شده و یا آنهایی که در چادر هستند را به جای مطمئن تری ببریم.
 
وی تاکید کرد: باید کمیته اسکان تعیین تکلیف لازم را انجام دهد همچنین آواربرداری ها باید به سرعت انجام شود، من بسیار نگران بودم که زیر این آوار ها خدایی نکرده مردم باقیمانده باشند که گفته شد با اقدامات لازم و سوال ها از خانواده ها مطمئن شدیم که در زیر آوار ها کسی نیست.
 
وزیر کشور در ادامه افزود: در حوزه بیماری ها به دقت باید وزارت بهداشت کنترل لازم را به عمل آورد همچنین در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی باید طرح مسئله شده و مشکلات منعکس گردد ولی فضا سازی به گونه ای نباشد که مردم نا امید شده و فکر کنند اتفاقی نمی افتد، تبلیغات و اطلاع رسانی به گونه ای نباشد که موجب تهییج شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار