کد خبر: 881115
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور به ایستگاه سیزدهم رسید و کلیه بازی‌های این مسابقات امروز در شهرهای مختلف پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های هفته سیزدهم لیگ دسته اول کشور امروز با انجام ۹ بازی برگزار می‌شود که در این بازی‌ها ماشین سازی در کرمان میهمان مس است، نساجی میزبان صبای قم است، بادران در رفسنجان به مصاف مس می‌رود، راه آهن میزبان آلومینیوم اراک است، شهرداری و خونه به خونه در تبریز با هم دیدار می‌کنند.

 ملوان هم میزبان گل گهر سیرجان است. فجر سپاسی در خانه اکسین به مصاف این تیم می‌رود. شهرداری ماهشهر و ایرانجوان در ماهشهر با هم دیدار می‌کنند و در حساس ترین بازی این هفته دو تیم بالای جدولی نفت و برق در شیراز با یکدیگر دیدار می‌کنند که این دیدار نقش تعیین کننده‌ای در معادلات صدر جدول خواهد داشت.

* برق جدید شیراز - نفت مسجد سلیمان؛ فینال نیم فصل در شیراز
بی تردید مهمترین بازی هفته سیزدهم را در شیراز شاهد خواهیم بود. جایی که تیم صدر جدولی نفت مسجد سلیمان با محمود فکری به مصاف تیم دوم جدولی برق جدید شیراز با هدایت داود مهابادی خواهد رفت.

دو تیم شرایطی بسیار مناسب در جدول دارند و توانسته‌اند خود را بعنوان یک مدعی اصلی صعود به لیگ برتر معرفی کنند. هر دو تیم با خوردن تنها ۶ گل دارای بهترین خطوط دفاعی در لیگ دسته اول هستند.

اما در خط حمله حساب تیم نفت مسجد سلیمان با میزبانش کاملا جداست. شاگردان فکری در نفت با زدن ۱۸ گل دارای بهترین خط حمله این مسابقات هستند و این در حالی است که شاگردان مهابادی با ۱۲ گل زده و میانگین یک گل زده برای هر دیدار شرایطی ضعیف تر نسبت به میهمان خود دارند. 

البته فاصله امتیاز دو تیم آنقدری هست که حتی در صورت شکست نفت مسجد سلیمان باز هم این تیم جایگاهش در صدر جدول را از دست ندهد، اما قطعا فکری دوست ندارد این فاصله امتیازی و این حاشیه امنیت را از دست بدهد. به خصوص در این بازی حساس و در مقابل اصلی ترین تعقیب کننده‌اش.

* نساجی - صبا؛ به دنبال لغزش بالایی‌ها
نساجی، سومین تیم در جدول رده بندی که به تازگی رتبه دوم را به دلیل یک لغزش به تیم برق جدید شیراز واگذار کرده است، باید برنده از زمین خارج شود و منتظر لغزش دو تیم بالایی‌اش شود تا شانس خود را افزایش دهد.

به نظر نمی‌رسد پاشازاده و یارانش در تیم نساجی کار خیلی سختی برای عبور از صبای پایین جدولی در خانه خود داشته باشند. لااقل نساجی روی کاغذ کار ساده‌ای پیش رو دارد.  نساجی با یک امتیاز کمتر نسبت به برق جدید شیراز در رده دوم جدول قرار گرفته است و با تیم چهارم جدول هم سه امتیاز فاصله دارد که فعلا فاصله امتیاز مناسبی است.  قطعا این دو بازی در تعیین معادلات بالای جدول نقش عمده‌ای خواهد داشت.

* شهرداری تبریز - خونه به خونه؛ نکونام و سودای بزرگی در بابل
جواد نکونام در اولین تجربه مربیگری‌اش عملکرد خوبی با خونه به خونه داشته است؛ تا جایی که این تیم را هم نمی‌توان بدون شانس صعود به لیگ برتر دانست. شاگردان نکونام با ۲۰ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارند و با توجه به فشردگی بالای جدول این تیم هم از شانس خوبی برای صعود به لیگ برتر برخوردار است.

خونه به خونه هم روی کاغذ کار سختی مقابل تیمی که در رده ماقبل پایانی جدول قرار گرفته ندارد، اما بهرحال شهرداری در تبریز میزبان خونه به خونه است و این تنها عامل بازدارنده برای نماینده بابل در لیگ دسته اول است. خونه به خونه رقابت تنگاتنگی با تیم‌های بادران و اکسین البرز برای رسیدن به کورس بالای جدول دارد و این سه تیم را می‌توان اصلی ترین تعقیب کنندگان تیم های بالای جدول دانست.

* شهرداری ماهشهر - ایرانجوان؛ دربی جنوبی‌ها
این بازی بیشتر از آن که برای تیم تازه لیگ یکی شده شهرداری ماهشهر اهمیت داشته باشد، برای میهمان بوشهری حائز اهمیت  است. تیم ریشه دار ایرانجوان که حال و روز خوشی در جدول رده بندی ندارد و سایه سنگین سقوط بالای روی سر این تیم سنگینی می‌کند. بوشهری‌ها فعلا با نتایجی که در یکی دو هفته اخیر گرفتند از قعر جدول تاحدودی فاصله گرفتند اما هر امتیازی که از این تیم از دست برود، می‌تواند آن را به سمت بازگشت به قعر جدول هدایت کند.

شهرداری ماهشهر در اولین سال حضورش در لیگ دسته اول فراتر از انتظار ظاهر شده و با ۱۶ امتیاز در پایان هفته دوازدهم در رده دهم جدول جای گرفته است. این بازی برای هیچ یک از دو تیم بازی ساده‌ای نخواهد بود و دو تیم به سختی بتوانند از هم امتیاز بگیرند. 

برنامه مسابقات امروز به این ترتیب است:

* مس کرمان - ماشین سازی؛ ساعت ۱۴
* نساجی مازندران - صبای قم؛ ساعت ۱۴:۱۵
* مس رفسنجان - بادران تهران؛ ساعت ۱۴:۱۵
* راه آهن - آلومینیوم اراک؛ ساعت ۱۴:۳۰
* شهرداری تبریز - خونه به خونه؛ ساعت ۱۴:۳۰
* ملوان - گل گهر سیرجان؛ ساعت ۱۴:۳۰
* برق جدید شیراز - نفت مسجد سلیمان؛ ساعت ۱۴:۳۰
* اکسین البرز - فجر سپاسی؛ ساعت ۱۴:۳۰
* شهرداری ماهشهر - ایرانجوان بوشهر؛ ساعت ۱۵

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار