کد خبر: 881112
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی گفت: اجرای قوانین جدید با نظر اتحادیه جهانی تا پایان سال ۲۰۱۸ لازم الاجرا و غیر قابل تغییر است.

محمد ابراهیم امامی یکی از داوران المپیکی کشتی ایران با بیان اینکه قوانین جدید دارای نقاط ضعف و قوت مختلفی است به خبرنگار مهر گفت: تغییراتی که از سوی اتحادیه جهانی در بحث قوانین داوری کشتی اعمال شده، هم دارای نقاط ضعف و هم با نقاط قوت همراه است. طبیعتا کاستی های موجود باید برطرف شود که البته این قوانین تا پایان سال ۲۰۱۸ هیچ تغییری نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: بسیاری از انتقادات به بحث تغییر نحوه وزن کشی کشتی گیران بر می گردد که البته این انتقادات نیز در برخی موارد به جا و در برخی موارد با توجیه از سوی اتحادیه جهانی روبرو شده است. اینکه طبق قوانین جدید، کشتی گیران باید صبح روز مسابقات وزن کشی کنند و دوباره فردای آن روز هم روی باسکول وزن کشی بروند، دلیل دارد و توجیه آن هم جلوگیری از کاهش وزن بی رویه و مخرب کشتی گیران است.

رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی ادامه داد: البته قانون برای کسانی که به راحتی سر وزن می رسند و کار خاص و طاقت فرسایی برای وزن کشی ندارند، هیچ سختی و مشکلی نخواهد داشت، اما کشتی گیرانی که باید وزن زیادی کم کنند با این قانون به مشکل می خورند. طبیعتا بسیاری از کشتی گیران هم در دسته دوم قرار دارند و همین موضوع باعث برخی مشکلات برای کادر فنی و کشتی گیران شده است.

امامی افزود: کشتی گیرانی که رژیم غذایی خاصی دارند مجبورند حداقل ساعت ۴ صبح از خواب بیدار شوند و روند و اقدامات کاهش وزن را آغاز کنند تا بتوانند چند ساعت بعد روی باسکول وزن کشی بروند. همین موضوع باعث می شود تا آنها از شب قبل با استرس وزن کم کردن و آغاز مسابقات و سر وزن رسیدن همراه شوند و اصلا خواب و استراحت مفیدی نداشته باشند.

وی این مساله را به ضرر سلامت روحی و جسمی کشتی گیران خواند و گفت: بی خوابی و استرس به تنهایی می تواند روی عملکرد کشتی گیران تاثیر منفی داشته باشد و سلامت آنان را تحت تاثیر قرار بدهد. حال در نظر بگیرید که یک بار دیگر هم باید در روز دوم وزن کشی انجام شود که این موضوع هم چندان برای کشتی گیران راحت و باورپذیر نیست.

داور المپیکی کشتی ایران به برخی نقاط قوت و مثبت تغییر قوانین نیز اشاره کرد و گفت: افزایش اوزان و برگزاری مسابقات در ۱۰ وزن یکی از نکات مهم و مثبت تغییرات اعمال شده از سوی اتحادیه جهانی است که مطمئنا با تاثیر خوبی همراه خواهد بود. اینکه با افزایش اوزان، فاصله به وزن های قبلی کمتر شده و کشتی گیران می توانند به راحتی در هر وزنی که شرایطش را دارند کشتی بگیرند از نکات مثبت قوانین جدید است.

امامی در پایان خاطر نشان کرد: این قوانین تا پایان سال ۲۰۱۸ بدون هیچ تغییری باید اجرا شود، اما در این مدت تمامی کشورهای صاحبنام و کرسی در اتحادیه جهانی می توانند با تهیه گزارش و مستندات نسبت به نقاط ضعف و قوت قوانین جدید اقدام کنند. طبیعی است که اتحادیه جهانی هم با توجه به آزمایشی بودن بسیاری از موارد مذکور تا پایان سال ۲۰۱۸ نسبت تغییر احتمالی به تصمیماتش، عمل خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار