کد خبر: 881111
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
سرمربی تیم فوتسال جوانان گفت: بعد از ارزیابی ۳۵۰ بازیکن، به نام ۵۰ نفر رسیده‌ایم که بعد از اردوها و بازی های تدارکاتی مختلف، اسامی ۱۴ نفر نهایی مشخص می شود.

علی صانعی در گفتگو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت تیم فوتسال جوانان ایران در فاصله یک سال مانده به برگزاری المپیک جوانان در آرژانتین پرداخت و تاکید کرد که اسامی نهایی ۲۵ تا ۳۰ نفر تیم جوانان تا اسفندماه مشخص خواهد شد. وی همچنین از لزوم بازی با تیم های برزیل اسپانیا و ایتالیا هم صحبت کرد که مشروح این گفتگو در ذیل می آید:

* به گروه ۵۰ نفره رسیده ایم
در حال حاضر بعد از اردوهای متعدد و ارزیابی بازیکنان زیاد، به ۵۰ نفر رسیده ایم و فکر می کنم با این روند تا اسفندماه به ۲۵ تا ۳۰ نفر نهایی برسیم. کارمان را از مردادماه با تماشای بازیکنان لیگ های نوجوانان، جوانان و امیدها آغاز کردیم و حدود ۱۷۰ بازیکن در این بخش انتخاب شدند. همچنین از مهرماه هم ۱۷۰ نفر از بازیکنانی که جامانده بودند و یا در تابستان دچار آسیب دیدگی بودند، مورد ارزیابی قرار گرفتند.

* ۳۵۰ بازیکن را دیده ایم
به طور کلی با کمک استعدادیابها می توان گفت تا الان چیزی در حدود ۳۵۰ بازیکن را دیده ایم و ۵۰ نفر را انتخاب کرده ایم. بخش عمده این بازیکنان از لیگ های جوانان و نوجوانان هستند. کار دیدن بازیکنان تقریبا تمام شده است. ما هر هفته ۴۰ بازیکن می دیدیم. الان هر دو هفته یکبار ۴۰ نفر می بینیم و شاید از ماه بعد، هر ماه این تعداد بازیکن را ارزیابی کنیم.

* ۲۵ استان درگیر این طرح شدند
حجم کار ارزیابی بازیکنان واقعا بالاست. ما بازیکنان را از کانالهای مختلف انتخاب کردیم که این هم مشکلات خاص خودش را داشته است. بعضی از استانها فوتسال خیز هستند و بنابراین بازیکنان بیشتری دارند. در مجموع ۲۵ استان درگیر این طرح بودند و چهار، پنج استان هم درگیر این طرح نشدند. ما هم هر کار کردیم، نشد.

* قبل از سال جدید با تیم های آسیایی بازی می کنیم
درخواست داده ایم که اینطرف سال، با تیم های آسیایی بازی کنیم تا بازیکنان تیم ما به هماهنگی لازم برسند. به این ترتیب، بازی های سخت و مهم را در سال جدید برگزار خواهیم کرد تا از ۲۵ - ۳۰ نفر، به لیست ۱۴ نفره برسیم و نفرات مدنظر را به المپیک جوانان اعزام کنیم. تیم های ژاپن، تایلند و ازبکستان از آسیا مدنظر ما هستند.

* بازی با برزیل، آرژانتین، اسپانیا و ایتالیا در دستور کار
خوشبختانه کمیته فوتسال و کمیته فنی و توسعه هم بحث بازی های تدارکاتی را دنبال می کنند. در نظر داریم سال آینده و پیش از المپیک، با تیم های قدرتمندی چون برزیل، اسپانیا، ایتالیا، روسیه و آرژانتین بازی کنیم. اگر بتوانیم به سه تیم هم بازی داشته باشیم خوب است.

* بازیکنان ما در زلزله اخیر آسیب ندیده اند
از کرمانشاه بازیکنی در تیم نداریم. چهار، پنج بازیکن از سایر استانهای غرب کشور ازجمله ایلام و لرستان داریم که خوشبختانه آسیبی در این زلزله ندیده اند. امیدوارم این بازیکنان بدون مشکل در اردوهای نهایی تیم فوتسال جوانان شرکت کنند.

* تیم های دیگر باید از همگروهی با ایران بترسند
تیم ملی فوتسال ایران در سید اول جام ملتهای آسیا قرار گرفته است. هرچند ممکن است در مرحله گروهی با ژاپن همگروه شویم ولی برای تیمی که می خواهد قهران شود، نباید تفاوتی کند که با چه حریفانی بازی می کند. تیم های دیگر باید از همگروهی با ایران بترسند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار