کد خبر: 881092
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
با مساعدت سازمان حفاظت از محیط زیست، شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی امیدواریم شهرک صنعتی امیر کبیر هر چه سریعتر به عنوان شهرک صنعتی شماره چهار اراک آماده بهره‌برداری شود.

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با عنوان کردن مطلب فوق گفت: با احداث شهرک صنعتی امیرکبیر زمینه و بستر لازم برای ایجاد سرمایه‌گذاری‌های جدید ، اشتغال صنعتی و توسعه اقتصادی استان به وجود می آید.

وی افزود:خوشبختانه در استان مرکزی تعداد قابل توجهی واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط داریم که قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوبی داشته و در حوزه فنی، مهندسی و تخصصی از تنوع گسترده‌ای برخوردارند.

کریمی بیان کرد: از آنجاکه مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط در حوزه مالی به مراتب کمتر از واحدهای بزرگ است لذا قطعا این واحدها می‌توانند در حوزه اشتغالزایی فعالیت موثری داشته باشند و حجم قابل توجهی از نرخ بیکاری استان را کاهش دهند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر لزوم پشتیبانی این واحدها از نظر نوع و حجم کار افزود: ارتباط منطقی و تخصصی واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ موجب هم‌افزایی در صنعت استان خواهد شد و بسیاری از امور را می‌توان به صورت مشترک و در قالب کار جمعی انجام داد و نهایتا منجر به تولید یک محصول نهایی در سطح استان شد.

وی در ادامه بر لزوم آینده‌نگری در صنعت اراک تاکید کرد و گفت: این دغدغه وجود دارد که ظرفیت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی اراک در حال تکمیل است و تنها بخشی از ظرفیت شهرک صنعتی خیرآباد باقی مانده که آن هم رو به اتمام است و باید گام اساسی برای توسعه شهرک‌های صنعتی این شهرستان در آینده برداشت وبستر و زمینه لازم را فراهم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار