کد خبر: 881091
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از اجرای پروژه لایروبی کانال بوشهر برای تردد کشتی های تناژ بالا خبر داد.

محمد رضا الله یار گفت: اعتبار مورد نیاز افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر به طول 15 کیلومتر در سازمان بنادر و دریانوردی با اختصاص یکهزارو 200 میلیارد ریال به تصویب رسیده است.

وی افزود:عمق کنونی کانال دسترسی بندر بوشهربه دلیل عدم لایروبی مربوط به نگهداری به کمتر از 11.5 متر رسیده که برای تردد کشتی های با ظرفیت 50 هزار تن به عمق 14.5 متر افزایش می یابد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در شرایط کنونی تنها امکان تردد کشتی های زیر 30 هزار تن در بندر بوشهر وجود دارد.
الله یار گفت: یکی از دو طرح‌ تصویب شده لایروبی بندر بوشهرکانال مقابل مجتمع بندری نگین است که اعتبار اجرایی آن از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تامین شده و بزودی اجرایی می شود.
وی یادآور شد: بندر بوشهر دومین بندر کانتینری کشور است که با تکمیل پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین ، میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندربه 2 برابر افزایش می‌یابد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی یاد آور شد: بندر بوشهر یکی از قدیمی ترین و مهم ترین بنادر در عرصه تجارت دریایی و بارگیری کالا در کشور بشمار می رود که سازمان بنادر و دریانوردی برای بازگشت این بندر به جایگاه تاریخی خود تمام تلاش خود را به کار گرفته است.
الله یار افزود: در راستای توسعه خدمات بندری در بوشهر، طرح بندری در مجتمع نگین اجرایی شده که با تکمیل آن تحول مهمی در این عرصه ایجاد خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار