کد خبر: 881089
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
وزیر بهداشت گفت: خیلی از زلزله زدگان دنبال غذا و چادر هستند و باید این اقلام اولیه برای آنها تامین شود.
ایسنا: سید حسن قاضی زاده هاشمی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه که امشب (22 آبان) برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل آنکه در ساعات اولیه قطعی برق داشتیم و مردم در تاریکی به سر بردند، امکان امدادرسانی در ساعات اولیه آنطور که باید وجود نداشت.

وی ادامه داد: البته دستگاه‌ها گزارش خوبی در حوزه آب، برق، امنیت، بهداشت و درمان، مداوا و اسکان دادند و تلاش‌های خوبی صورت گرفت، اما در این بین از تلاش مضاعف و صبر خود مردم هم سپاسگذاریم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در برخی از موارد نقص و کوتاه‌هایی وجود داشت، خاطرنشان کرد: با وجود این نواقص و مشکلات روحی که مردم به دلیل حادثه با آن مواجه بودند، جز احترام چیزی از آنها ندیدیم .

هاشمی با بیان اینکه اکنون هم باید اقدامات اولیه مانند امنیت، اسکان، تغذیه و ... در اولویت باشد، یادآوری کرد: وزیر کشور هم برای بحث اسکان مردم درخواست 20 هزار تخته چادر داشتند که باید به صورت مناسب توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه مردم به دنبال غذا و چادر هستند و پس از آن به وسایل گرمایشی نیاز پیدا می‌کنند، افزود: باید این اقلام به سرعت تامین شود و شهرداری تهران نیز قرار است 40 هزار پتو، چادر، موکب و ... ارسال کند.

به گفته وی، اگرچه برخی از به هم ریختگی‌ها در روز اول دور از ذهن نیست، اما مشکلات برای فردا خصوصا در نواحی روستایی باید کمتر شود. باید ظرف دو تا سه روز آینده مسائل مهم و جاری مردم را در اولویت قرار دهیم و پس از آن، آواربرداری و موضوع بهداشت مردم را در کنار هم داشته باشیم.

وزیر بهداشت گفت: در حوزه بهداشت و درمان هم اقدمات اولیه انجام شده، مصدومین زمین لرزه به مراکز درمانی ارجاع شده‌اند که خدمات، عمل، پروتز و... آنها با حمایت دولت بدون هزینه انجام خواهد شد.

هاشمی از آغاز ارایه خدمات برای حمایت‌های روحی و روانی از زلزله زدگان اواخر هفته خبر داد و تاکید کرد: البته اکنون هم 40 گروه برای حمایت‌های روانی در مناطق فعال هستند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار