کد خبر: 881073
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
شهردار تبریز عنوان کرد؛
شهردار تبریز با اشاره به این که صیانت از معماری اصیل ایرانی و آذری، از نیازهای مهم شهر تبریز است، گفت: پروژه مغازه‌های سنگی، گام ارزشمند شهرداری تبریز در حفاظت از معماری تاریخی است.
مهندس ایرج‌‌شهین‌باهر در بازدید از طرح پیاده‌راه و احیای جداره‌های مغازه‌های سنگی با بیان این مطلب اظهار داشت: طرح داش‌ماغازلار، با همکاری کارشناسان میراث فرهنگی و پس از مطالعات اساسی، عملیاتی شده و با توجه به موقعیت طرح در محدوده مرکزی شهر، گام ارزشمندی در حفاظت از معماری اصیل تاریخی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: پیاده‌راه معروف داش‌ماغازالار، از مسیرهای تاریخی است که پیش‌تر به ثبت ملی نیز رسیده است؛ با این حال، برخی نابسامانی‌ها، زواید بصری، حفاری‌ها و انشعابات پراکنده، موجب مخدوش‌شدن چهره کلی این بافت تاریخی شده است.

شهردار تبریز اضافه کرد: شهرداری منطقه ۴ تبریز، به منظور جبران همین نابسامانی، با اجرای مطالعات معماری، سامان‌دهی و احیای جداره‌ها را در این مسیر ۲۰۰ متری آغاز کرده است.

شهین‌باهر بر لزوم تسریع در اجرای پروژه با حفظ شاخص‌های فنی و کیفی تاکید کرد و افزود: طرح، مطابق زمان‌بندی ارائه‌شده، تا دی ماه مصادف با آغاز برنامه‌های گردشگری ۲۰۱۸ تکمیل خواهد شد.

شهردار تبریز با قدردانی از همکاری اصناف و مغازه‌داران این پیاده‌راه اظهار داشت: علاوه‌ بر دستاوردهای تاریخی و فرهنگی پروژه، پیش‌بینی می‌شود اجرای این طرح، دست‌کم ۲۰ درصد ارزش افزوده این محور را افزایش دهد؛ همین امر، می‌تواند یک انگیزه مضاعف برای همکاری اصناف محترم داش‌ماغازالار در حفظ و نگهداری پروژه باشد.

وی همچنین در این بازدید، از مدیریت فنی و عوامل اجرایی پروژه نیز قدردانی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر