کد خبر: 881071
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:
برای مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی میثاق‌نامه آموزش و پرورش تنظیم و قرائت شد وبطور همزمان به امضای همه دانش آموزان استان اصفهان خواهد رسید .

 

                                    

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درحاشیه همایش استانی مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه میثاقنامه دانش آموزان استان اصفهان برای مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تدوین شده است، اظهار داشت: این میثاقنامه امروز قرائت و امضای همه دانش آموزان استان اصفهان پای آن درج میشود.

محمد حسن قائدیها همچنین به رونمایی از نقشه مبارزه با آسیبهای اجتماعی در مدارس استان اصفهان ابراز داشت: این نقشه تدوین و برای اجرا به تمام مدیران مدارس استان اصفهان ابلاغ شده است و چنانچه این نقشه راه به خوبی اجرایی شود میتوان در کاهش آسیبهای اجتماعی شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش مهارتهای زندگی اجتماعی نیز باید به دانش آموزان آموزش داده شود، افزود: از همه مدیران مدارس و دانشآموزان تقاضا دارم در این راهی که آموزش و پرورش شروع کرده و باید هم اجرا شود، همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درادامه با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد خودباوری در دانش آموزان هستیم، اضافه کرد: برای این امر توسعه کارآفرینی بین دانش آموزان را در دستور کار قرار دادهایم.

قائدیها در ادامه به بهبود وضعیت جذب دانش آموزانی که از تحصیل فرار کردهاند اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال جاری تنها یک درصد و معادل ۷۰۰ دانش آموز ابتدایی جذب مدارس نشدهاند و دلیل این امر نیز عدمتمایل خانوادهها به تحصیل فرزندانشان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۸ درصد از واجدان شرایط تحصیل در استان اصفهان در مدارس تحصیل میکنند، افزود: میانگین پوشش تحصیلی در استان اصفهان چهار درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه رشد توسعه پایدار در جامعه بشری اتفاقات خوبی را با خود به همراه داشته است، ابراز داشت: باید توجه داشت که امروز و در هزاره سوم نمیتوان جلوی رشد تکنولوژی را گرفت و این در حالی است که بسیاری از آسیبهای اجتماعی در فضای مجازی تسری مییابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه هزاران نفر از شهروندان با توجه به توسعه پایدار همچنان در فقر اجتماعی به سر میبرند، اضافه کرد:باید توجه داشت که امروز با سواد شدن تنها به خواندن و نوشتن نیست و باید افراد سواد اجتماعی، سواد رایانه، سواد زندگی کردن و سواد چگونه کنار همزیستن را نیز بیاموزند. 

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در پرسش مهر دو سال گذشته به دو موضوع اساسی تحمل همدیگر و بالا بردن آستانه تحمل جوانان اشاره کرد و همه را در معرض پاسخ به این سوال قرار داده است، افزود: باید قدرت «نه» گفتن در دانشآموزان را تقویت کرد چرا که گرداب آسیبهای اجتماعی در کشور و به ویژه در اصفهان بسیار عمیق شده است و آمار بالای زندانیان نیز مصداقی بر این مدعاست.

قائدیها با بیان اینکه نابرابری ثروت و قدرت، بهرهوری جنسیتی که در جامعه ما اتفاق افتاده، بیکاری جوانان، بلایای طبیعی، افزایش جنگ، افراطیگری، خشونت، تروریست، جابجایی اجباری انسانها، کاهش منابع طبیعی، کمبودمنابع غذایی، ارتباطات نامناسب و ... زمینه ساز آسیبهای اجتماعی است، اضافه کرد: باید دقت داشته باشیم که مدارس ما و آموزش وپرورش ما باید از چه ویژگیهایی برخوردار باشد و این نیازها را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰ عنوان فعالیت در مدارس استان اصفهان برای مبارزه با اعتیاد و آسیبهای اجتماعی در حال انجام است، تصریح کرد: باید توجه داشت که در مدارس ما چهار رکن مدیران مدارس، همکاران فرهنگی، اولیا و دانش آموزان باید در راستای مبارزه با اعتیاد و کاهش آسیبهای اجتماعی همکاری داشته باشند تا بتوان نتایج خوبی را به دست آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه برای تصمیمگیری برای دانش آموزان باید از ظرفیت خود دانش آموزان نیز استفاده کنیم، گفت: ما باید بدانیم نیاز جوان ما چیست و این نیاز را برطرف سازیم.

وی با بیان اینکه امروز ملاک سنجش مدیران مدارس میزان ارتباط مستمر آنها با دانش آموزان و خانواده آنهاست، ابراز داشت: امروز توانمند کردن دانش آموزان در بحث آسیبهای اجتماعی از ضرورتهای اصلی ماست.

 

  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار