کد خبر: 881062
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی مطرح کرد
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی با اشاره به آغاز فصول سرد سال بر لزوم آمادگی مراکز حساس استان برای جایگزینی سوخت دوم به جای گاز طبیعی تاکید کرد.

سیدابوالفضل احمدی اظهار کرد: گاز طبیعی با جای‌گیری 65 درصدی در سبد سوخت کشور به عنوان انرژی اصلی جامعه قلمداد می شود. هم اکنون قریب صددرصد جمعیت شهری و 76 درصد جمعیت روستایی خراسان رضوی گازدار هستند و این مهم از دو منظر فرصت و تهدید قابل بررسی است.

وی مصون سازی زیرساخت های استان به جهت اطمینان از تهدیدات احتمالی را امری ضروری عنوان کرد و افزود: به کار گیری تدابیر لازم در حوزه انرژی منجر به استفاده ایمن جامعه از این انرژی می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی با اشاره به آغاز فصول سرد سال بر لزوم آمادگی مراکز حساس استان برای پیش بینی جایگزینی سوخت دوم به جای گاز طبیعی تاکید کرد و گفت: با توجه به وابستگی شدید جامعه به این نعمت الهی باید به فکر جایگزین کردن سیستم های انرژی های موازی نیز باشیم .

وی ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده تاکنون زیرساخت استفاده مراکز حیاتی و حساس استان به جهت استفاده از انرژی های جایگزین فراهم شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی تامین امنیت و فرماندهی زیرساخت ها علی الخصوص از منظر سایبری، توجه به مباحث زیرساخت های حفاظتی، ملاحظات پدافندی در توسعه پایدار طرح های جدید، اطمینان از رعایت ملاحظات پدافندی، طرح جامعه یک پارجه مدیریت بحران و مدیریت کارکنان در زمان تهدید را از مهمترین موارد مطروحه در بحث تاب آوری انرژی عنوان کرد.

وی ادامه داد: کارگروهی در شورای پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی با موضوع فرهنگی، اجتماعی و آموزشی به ریاست صدا و سیمای استان تشکیل شده که این فضا ظرفیت خوبی برای تهیه و تدوین طرح های فرهنگی مرتبط با مباحث انرژی در حوزه رسانه های شنیداری و دیداری است.

احمدی افزود: بی شک نقش آفرینی دستگاه‌ها در این کارگروه می تواند فضای خوبی را برای هم افزایی در بحث مسئولیت اجتماعی ایجاد کند. در مجموع به عقیده من مباحث فرهنگ سازی ایمنی باید با تعامل و همدلی انجام شود تا از کنار این همدلی بتوانیم شاهد ظهور دستاوردهای پایدار در حوزه استانی و کشوری باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار