کد خبر: 881044
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
از اين به بعد سربازي مرداني براي تمام فصول مي‌سازد
سردارکمالي: سربازان در طول خدمت حداقل يک مهارت ياد مي‌گيرند تا زمينه اشتغال آنها پس از خدمت فراهم شود
از اين پس اين امكان براي كاركنان وظيفه فراهم آمده كه در طول خدمت با گذراندن دوره‌هاي مهارت آموزي حداقل يك مهارت فني را فرا بگیرند تا زمينه اشتغال آنها پس از پايان خدمت هموارتر شود. با اعلام اين خبر از سوي رئيس اداره سرمايه سرباز ستاد كل نيروهاي مسلح، مرداني كه در سربازي ساخته مي‌شوند، مرداني براي تمام فصول خواهند بود. 

پاي درد دل بسياري از نوجوانان و جوانان پسر در سن سربازي كه بنشينيد، ماه‌هاي خدمت زير پرچم را زمان تلف شده عمر خود مي‌دانند. به عبارت ديگر سربازي را تا قبل از انجامش مانند كابوس و وزنه‌اي براي آينده و رؤياهاي خود مي‌دانند و بعد از آن به سربازي به چشم دوراني نگاه مي‌كنند كه به درد بيان خاطرات ايام شباب در روزهاي بازنشستگي مي‌خورد و تمام اين دوره حدود 18 ماهه را با فشار رواني اشتغال و آينده شغلي مي‌گذرانند. 

اما رويكرد اخير اداره سرمايه انساني سرباز ستاد كل نيروهاي مسلح شرايط را به نفع آينده جوانان تغيير داده است. سردار موسي كمالي، رئيس اين اداره در تشريح اين شرايط به رسانه‌ها گفت: در نظر داريم كاركنان وظيفه در طول خدمت با گذراندن آموزش مهارت آموزي حداقل يك مهارت فني را فراگرفته تا زمينه اشتغال آنها پس از پايان خدمت هموارتر شود؛ هزينه اين ثبت‌نام رايگان است. وي تصريح كرد: به همين منظور در سال‌جاري با تشكيل قرارگاه مهارت‌آموزي كاركنان وظيفه در ستاد كل نيروهاي مسلح، برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي تحقق اين امر مهم صورت گرفته است كه براين اساس مقرر شد: 

1- آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي تعدادي از كاركنان وظيفه كماكان استمرار يابد. 

2- بسترهاي لازم از قبيل هماهنگي‌ها، امضاي تفاهمنامه‌ها، برگزاري همايش‌ها، تجهيز كارگاه‌ها و... براي ايجاد تحول و جهش قابل‌توجه در تعداد كاركنان وظيفه تحت آموزش در سال 1397 فراهم شود. 

3- براي كاركنان وظيفه‌اي كه قبل از اعزام داراي يك تخصص فني خاص بوده‌اند يا در مدت خدمت سربازي با به كارگيري تخصصي در نيروهاي مسلح عملاً مهارت لازم را در فعاليت مربوط كسب كرده‌اند و در عين حال فاقد گواهينامه تخصصي هستند، گواهينامه رسمي صادر شود. 
 سردار كمالي با بيان اينكه در نظر است با هماهنگي سازمان فني و حرفه‌اي، اين افراد ضمن ثبت‌نام در سامانه سازمان فني و حرفه‌اي، مورد ارزيابي قرار و سپس از آنها آزمون گرفته شود، افزود: چنانچه افراد در آزمون پذيرفته شوند به آنها گواهينامه رسمي مهارت سازمان فني و حرفه‌اي اعطا خواهد شد؛ در غير اين‌صورت با آموزش مختصر و رفع نواقص، براي آزمون بعدي آماده مي‌شوند. 

رئيس اداره سرمايه انساني سرباز ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: همه كاركنان وظيفه نيروهاي مسلح كه داراي مهارت خاصي بوده يا حتي وظيفه نگهباني را بر‌عهده دارند، در سامانه سازمان فني و حرفه‌اي ثبت‌نام كنند. 

سردار كمالي تأكيد كرد: يگان‌هاي نيروهاي مسلح موظفند اين موضوع را به نحو شايسته اطلاع‌رساني كرده و امكانات لازم را جهت ثبت‌نام كاركنان وظيفه فراهم كنند، در ضمن يگان‌ها بايد اسامي كساني را كه به هر دليل قادر به ثبت‌نام اينترنتي نيستند، در قالب لوح فشرده تحويل ادارات فني، حرفه‌اي استان‌ها دهند تا اقدام مقتضي صورت پذيرد. 

اين مقام ارشد ستاد كل نيروهاي مسلح با تأكيد بر اينكه كسب مهارت سربازان زمينه اشتغال اين عزيزان را پس از خدمت فراهم مي‌كند، خاطرنشان كرد: همه كاركنان وظيفه از همين امروز نسبت به ثبت‌نام در سامانه فوق اقدام كنند و براي آزمون آماده شوند، لازم به ذكر است هزينه ثبت‌نام توسط سازمان نيروهاي مسلح پرداخت شده است و اين اقدام رايگان صورت مي‌پذيرد. 
كمالي پيشتر از تشكيل قرارگاه مهارت‌آموزي ويژه كاركنان وظيفه در ستاد كل نيروهاي مسلح خبر داده و آن را تلاشي در جهت توانمندسازي سربازان و همچنين غني كردن خدمت مقدس سربازي خوانده بود. 

گفتني است، بر اساس اين گزارش امتيازاتي نظير كسر خدمت و استفاده از مرخصي شامل افرادي خواهد شد كه در اين طرح شركت و اقدام به مهارت‌آموزي كنند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار