کد خبر: 881038
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
نتايج اولين نظرسنجي از زائران اربعين حسيني اعلام شد
نتايج اولين نظرسنجي از زائران اربعين حسيني كه از سوي مركز پژوهش و سنجش افكار صداوسيما، انجام شده بود اعلام شد...
محمدصادق عابديني

نتايج اولين نظرسنجي از زائران اربعين حسيني كه از سوي مركز پژوهش و سنجش افكار صداوسيما، انجام شده بود اعلام شد و بر اساس آن زائران اربعين به ترتيب مقام معظم رهبري، آيت‌الله سيستاني و سردار سليماني را به عنوان چهره‌هاي محبوب خود معرفي كردند. 

حسين رضي، معاون پژوهش، برنامه‌ريزي و نظارت سازمان صداوسيما، روز گذشته نتايج نظرسنجي انجام شده از زائران اربعين حسيني را كه در مسير پياده‌روي به سمت كربلا انجام شده است، اعلام كرد. رضي با اشاره به اينكه نظرسنجي از زائران اربعين حسيني براي اولين بار در ايران انجام شده‌است، افزود: در بعد بين‌المللي، به‌رغم بايكوت پياده‌روي عظيم اربعين از سوي رسانه‌هاي خارجي، ابعاد مختلف اين نظرسنجي از سوي مراكز مطالعاتي غربي مورد توجه قرار گرفته‌است و سال گذشته يك مؤسسه نظرسنجي امريكايي نظرسنجي‌اي درباره اربعين انجام داد و نتايج آن را به صورت مدون منتشر كرد كه همين موضوع نشانه‌اي از اهميت پياده‌روي اربعين است. وي ادامه داد:هم اكنون موضوع پياده‌روي مردمي در اربعين در محافل نخبگي سراسر دنيا جاي خود را باز كرده و رفته‌رفته به دنبال باز كردن جاي خود در محافل عمومي جهان است و دشمن براي همين به دنبال مقابله با آن است.

معاون پژوهش، برنامه‌ريزي و نظارت سازمان صداوسيما، درباره برخي از نتايج نظر سنجي انجام‌شده از سوي صداوسيما توضيح داد: اين نظر سنجي در دو بخش از زائران ايراني و غير‌ايراني كه اكثريت‌شان عراقي بودند، انجام‌شده و اكنون نتايج نظرسنجي از زائران ايراني منتشر مي‌شود و با توجه به زمانبر بودن ترجمه عربي، نتايج نظرسنجي زوار غير ايراني به زودي منتشر خواهد شد. رضي با اشاره به برخي از نتايج نظرسنجي از زائران اربعين گفت: انگيزه و هدف شركت‌كنندگان به غير از حضور در پياده‌روي اربعين، نشان دادن وحدت شيعيان و همدردي با مصائب حضرت زينب (س) عنوان شده است. 60 درصد از شركت‌كنندگان در اين نظر‌سنجي اعلام كرده‌اند كه هيچ نگراني‌اي از امكان انجام عمليات تروريستي در مراسم اربعين ندارند كه نشان‌دهنده اطمينان از برقراري امنيت و روحيه شهادت‌طلبي در ميان شركت‌كنندگان است.

87درصد از زائران نسبت به سياست‌هاي امريكا نگرشی كاملاً منفي داشته‌اند و77 درصد از آنها با هرگونه اقدام تجزيه‌طلبانه در عراق مخالفت كرده‌اند. در اين نظرسنجي ميزان محبوبيت چهره‌هاي سياسي از زائران پرسيده شد كه به ترتيب مقام معظم رهبري، آيت‌الله سيستاني و سردار قاسم سليماني محبوب‌ترين چهره‌ها و ملك سلمان، دونالد ترامپ و اردوغان منفورترين چهره‌ها عنوان شده‌اند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار