کد خبر: 881037
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲
گزارشي از سومين روز نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال
از جذابيت‌هاي اين دوره از نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال مي‌توان به راه‌اندازي سيستم پخش زنده در صفحه اينستاگرام در استوديوي زنده نمايشگاه با دوربين‌هاي حرفه‌اي اشاره كرد.
سومين روز از گردهمايي بزرگ رسانه‌ها و شركت‌هايي كه در فضاي مجازي فعاليت چشمگيري دارند، با حضور علاقه‌مندان در حالي آغاز شد كه در ابتدايي‌ترين ساعات برگزاري آن شاهد امضاي تفاهمنامه شركت «گلد نت» با مركز فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال بوديم. امير خوراكيان، معاون توليد محتواي مركز ملي فضاي مجازي كشور نيز در نشست خبري كه در اين دوره از نمايشگاه رسانه‌اي ديجيتال با حضور اصحاب رسانه داشت، به اهميت رسانه‌هاي ديجيتال و فضاي مجازي اشاره كرد و گفت: همگان براي توليد محتواي سالم ايمن و مفيد در اين فضا وظيفه دارند. وي بيان داشت: امروز بيش از 83 درصد كل محتواي در حال جابه‌جايي در فضاي مجازي به صورت محتواي تصويري (ويدئويي) تبادل مي‌شود و اين ميزان نشان از رشد دو برابري تبادل محتواي تصويري در فضاي مجازي طي سه سال گذشته را نشان مي‌دهد. احمد حمزه، نماينده مردم پنج شهرستان جنوب كرمان در مجلس شوراي اسلامي نيز در حاشيه بازديد از اين دوره از نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال، آگاهي‌بخشي به مردم در فضاي مجازي را بسيار حائز اهميت دانست و گفت: از آنجايي كه اجراي عمل فيلترينگ تقريباً ممكن و مفيد نيست مي‌توان گفت با اجراي طرح‌هايي نظير «شامد» فضايي ايمن در اين حوزه ايجاد مي‌شود. 

يحيي كمالي‌پور، نماينده مردم جيرفت و عنبرآباد در مجلس شوراي اسلامي نيز حين بازديد از اين رويداد فرهنگي بزرگ با بيان اينكه امروزه دنياي استكبار تمام توان خود را به كار بسته تا زيربناهاي فرهنگي و اعتقادي ما را مورد خدشه قرار دهد، گفت: شايد تنها راهي كه مي‌توان بر تهاجم همه‌جانبه فرهنگي دشمن فارغ آمد، كنترل فضاي مجازي و اجراي طرح‌هايي نظير «شامد» باشد. برگزاري 120 كارگاه تخصصي در كنار ديگر نشست‌هاي تخصصي بر جذابيت‌هاي اين دوره از نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال افزوده است. در اين نشست‌ها و كارگاه‌ها، مباحثات و مطالب مختلفي درباره فرصت‌ها و تهديدهاي رسانه‌هاي ديجيتال مطرح مي‌شود كه مخاطبان بسياري را به خود جلب كرده است و بايد گفت اكثر مخاطبان اين نشست‌ها را جوانان تشكيل مي‌دهند. در اين دوره از نمايشگاه غرفه‌هاي استارتاپ‌ها نيز از پرمخاطب‌ترين بخش‌ها به شمار مي‌روند و شركت‌كنندگان كه اغلب آنان جوانان هستند، مشتاقانه در مباحثات اين كارگاه‌ها شركت مي‌كنند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار