کد خبر: 881024
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
گفت‌وگوی حریری ابهامات را بیشتر کرد
مصاحبه سعد حریری با شبکه تلویزیونی المستقبل نه تنها کسی را متقاعد نکرد بلکه حواشی پشت صحنه آن شکی نگذاشت که نخست‌وزیر لبنان مجبور است هر آنچه را که سعودی‌‌‌‌ها به او می‌گویند، تکرار کند.
مصاحبه سعد حریری با شبکه تلویزیونی المستقبل نه تنها کسی را متقاعد نکرد بلکه حواشی پشت صحنه آن شکی نگذاشت که نخست‌وزیر لبنان مجبور است هر آنچه را که سعودی‌‌‌‌ها به او می‌گویند، تکرار کند. 

اواخر شب یک‌‌‌شنبه شبکه تلویزیونی المستقبل مصاحبه‌ای با سعد حریری نخست‌وزیر مستعفی لبنان پخش کرد. این مصاحبه تقریباً پس از گذشت یک هفته پس از استعفای ناگهانی حریری در ریاض صورت گرفت. تا قبل از مصاحبه شواهد و قرائن حاکی از آن بود که پادشاهی آل‌سعود سعد حریری را به نوعی تحت بازداشت خانگی قرار داده و او را مجبور کرده‌ استعفا دهد، حتی منابع خبری گزارش دادند محمد بن سلمان فرزند پادشاه به امانول ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اجازه نداده با سعد حریری دیدار کند.  در چنین شرایطی به نظر می‌رسد سعودی‌‌‌‌ها تصمیم گرفتند با ترتیب دادن یک مصاحبه سعد حریری بگوید «من در عربستان کاملاً آزادم و چند روز دیگر به لبنان بر می‌گردم.»‌ اما این حرف‌های سعد حریری نه تنها با آنچه که از پشت صحنه مصاحبه دیده شد، مغایرت داشت، بلکه همانطور که آسوشتیدپرس نوشت «سؤال‌های تازه‌ای ایجاد کرد.» این خبرگزاری در توصیف حواشی این مصاحبه نوشت: «در یک نقطه از مصاحبه، چشم‌های حریری به نقطه‌ای در اتاق پشت سرش خیره شد. دوربین تلویزیونی در یک لحظه تصاویری از یک مرد در گوشه پشتی ضبط کرد که چیزی شبیه یک کاغذ لوله شده در دستانش داشت. دوربین تلویزیونی تصویر را از این مرد که چهره‌اش داخل کادر قرار نداشت برگرداند اما ناگهان روی چهره خشمگین و آکنده از نفرت حریری ثابت شد.» این لحظات خیلی زود در شبکه‌های مجازی به‌ویژه توئیتر در میان کاربران چرخید و شاهد دیگری بر بازداشت اجباری حریری بود. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین نوشته چهره حریری در مصاحبه روز یک‌‌‌شنبه خسته و غمگین بود و او در برخی جا‌‌‌ها تلاش می‌کرد بغضش را پنهان کند. او بار‌‌‌ها و به نحوی غیرمعمول آب خورد و بعد از تمام شدن محتوای لیوان، باز هم آب خواست. در یک صحنه، مجری لیوان آب خودش را جلوی حریری گذاشت. در همین حال،‌ روزنامه امریکایی «نیویورک‌تایمز‌» در گزارشی با اشاره به این مصاحبه تلویزیونی تأکید کرد که این گفت‌وگو اصلاً قانع‌کننده نبود و تردید‌‌‌ها را درباره گروگان گرفته شدن وی در عربستان سعودی برطرف نکرد. «عبدالباری عطوان»، از تحلیلگران سرشناس عرب نوشت:‌ «این مصاحبه می‌بایست سر و صدا و هیاهویی را که اقدام حریری در خواندن بیانیه استعفای خود از صفحه تلویزیون سعودی العربیه ایجاد کرده بود، فرومی‌نشاند اما چیزی که اتفاق افتاد دقیقاً خلاف این بود و هیزم آشوب و بلوا را بیشتر کرد.» بر اساس نوشته عطوان، «همراه نشدن تیم فنی اعم از تصویربرداران و عوامل فنی با خانم بولا یعقوبیان که این مصاحبه را برای شبکه تلویزیونی المستقبل که در آن کار می‌کند، انجام داد ابهامات بسیاری را درباره شرایطی که وی در آن قرار داشته برانگیخت و به بسیاری و از جمله خود ما ثابت کرد که آقای حریری در شکل و سیاقی که به وی دیکته شده، سخن می‌گوید.

«این شرایط باعث شده مقامات و رسانه‌‌‌‌های لبنانی از پیش مصاحبه حریری را فاقد اعتبار بدانند. میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان قبل از پخش مصاحبه گفته بود که هرچه آقای حریری از عربستان سعودی اعلام کند، انعکاس حقیقت نیست و نتیجه وضعیت مشکوک وی در این کشور است و نباید جدی گرفته شود و همچنین دست‌کم پنج شبکه تلویزیونی لبنان به دلیل نگرانی در خصوص اینکه آیا حریری می‌تواند آزادانه صحبت کند، از پخش این مصاحبه تلویزیونی امتناع ورزیدند. 
   
امید به بازگشت حریری
همانطور که ناظران در همان ابتدا گفتند این اقدام سعودی‌‌‌‌ها نیز نه تنها برای آنها نتایج معکوس به همراه داشت بلکه به نظر می‌رسد آنها مجبور هستند هر چه سریع‌تر با بازگشت سعد حریری به بیروت موافقت کنند. میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان پس از مصاحبه، با مثبت قلمداد کردن این سخنان آن را نشانه‌ای مثبت دانست که می‌تواند حتی احتمال پس گرفتن استعفا را نیز به دنبال داشته باشد. نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در واکنش به اظهار نظر سعد حریری در مصاحبه با شبکه المستقبل مبنی بر احتمال بازگشتش از استعفا گفت، عدول از استعفا عین عدالت است. پیش‌تر بری گفته بود استعفای سعد حریری باید بر اساس یک اقدام قانونی و درچارچوب حاکمیت ملی لبنان صورت گیرد و این استعفا پذیرفته نخواهد شد، مگر آنکه در خاک لبنان اعلام شود. 
   
ولایتی مرا تهدید نکرد
سعد حریری در بخشی از مصاحبه خود گفت: من به ولایتی گفتم که مداخله‌های ایران در کشورهای عربی قابل قبول نیست. هیچ تهدیدی از سوی ولایتی علیه من صورت نگرفت. این موضع حریری پس از آن صورت می‌گیرد که بعضی سایت‌های خبری مدعی شده بودند علی اکبر ولایتی در سفر خود به بیروت حریری را تهدید کرده «عاقبت پدرتان در انتظارتان است.» ‌از سوی دیگر، ‌فارس به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد: پاسخ منفی ولایتی به درخواست‌های دیکته شده سعودی‌‌‌‌ها به حریری در خصوص حمایت ایران از یمن علت استعفای نخست‌وزیر لبنان بود. این منبع آگاه در خصوص این مذاکرات محرمانه فاش کرد: در این دیدار حریری با طرح درخواست سعودی‌‌‌ها از دکتر ولایتی خواسته که ایران دست از حمایت از مردم مظلوم یمن بردارد و روابط خود را با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بهبود بخشد. وی گفت: مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب نیز در پاسخ از حریری خواسته تا سعودی‌‌‌ها بمباران مردم بی‌گناه و حصر اقتصادی و دارویی این کشور را متوقف کنند تا مسیر گفت‌وگو با ملت یمن باز شود. وی افزود: درخواست نابجای حریری و سعودی‌‌‌ها این بود که جمهوری اسلامی ایران در موضوع یمن، جانب حق را ر‌‌‌ها کند اما چون ناامید شدند بلافاصله سعد حریری را به ریاض فراخواندند تا وی استعفای خود را در خارج از خاک لبنان اعلام نماید.
غیر قابل انتشار: ۲۳۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
said
|
Switzerland
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
0
عربستان مترسکی بیش نیست . این امریکا و اروپایی ها هستنند که او را به این گونه رقص ها وا میدارند. همانانی که بخاطر فروش میلیاردها دلار سلاح باعث مرگ و ویرانی در سوریه ٫ غراق ٫ یمن٫ بحرین٫ لیبی٫ افغانستان و غیره شده اند و باید انها را پای میز محاکمه نشاند و حق ساخت سلاح را از انان گرفت .
حسین ن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
0
اول: آنچه در این ماجرا قابل تصور است سعودی ها از همان حربه ای استفاده کرده اند که هم کیشان یهودی آنها بکار می بزند - فراموش نکردیم که زمانی تزیپی لیونی در مصاحبه ای گفته بود با اغلب سران جنوب خلیج فارس رابطه جنسی برقرار کردم و از این رابطه ها عکس و فیلم گرفتم برای تطمیع
همان کاری که در ایران توسط خانمی بنام آ چ با آقای ع ج در کسوت ... انجام می شد
اگر سعودی ها سعد حریری را رها کنند و او به لبنان یا هرجای دنیا که برود از شر فیلم های تهیه شده ارتباطات جنسی خلاص نمی شود این حربه یهودیان است
یکی از روشهای یهودیان استفاده از زنان و قابلیت های جنسی زنان است امپراطور عثمانی را با آن همه ادعا با همین حربه از پای در آوردند سعد حریری شرمگین در برابر دوربین بود
آیا دلیلی برای این شرمگین بودن غیر از این مسئله وجود دارد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار