کد خبر: 881021
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
سوئيس و كرواسي مسافران جديد جام جهاني
مسافران جام جهاني در حال تكميل شدن هستند. در حالي كه تكليف بسياري از تيم‌هاي حاضر در اين تورنمنت فوتبالي مشخص شده، اما...
دنيا حيدري

مسافران جام جهاني در حال تكميل شدن هستند. در حالي كه تكليف بسياري از تيم‌هاي حاضر در اين تورنمنت فوتبالي مشخص شده، اما هنوز چند تيم در تلاشند تا با استفاده از فرصت باقي‌مانده خود، ‌بتوانند جايي در بين مسافران روسيه براي خود بيابند. 

در ادامه رقابت‌هاي پلي‌آف جام جهاني در اروپا، شنبه شب ميزبان جام‌جهاني ۱۹۵۴ با گذشتن از سد حريف سرسخت خود موفق شد جواز حضور در جام جهاني روسيه را كسب كند. تيم ملي سوئيس در ورزشگاه سن‌ياکوب شهر بازل مقابل مهمانش ايرلند شمالي در يک هواي باراني به تساوي بدون گل دست يافت و با توجه به برتري يک بر صفر در بازي رفت در زمين ايرلند شمالي در مجموع با برتري در دو بازي رفت و برگشت براي يازدهمين بار (چهارمين بار متوالي) راهي جام‌جهاني شد تا ايرلند شمالي که در گروه آلمان مقام دوم را کسب کرده بود نتواند راهي روسيه شود. مايکل اونيل، سرمربي تيم‌ ‌ملي فوتبال ايرلند شمالي با وجود ناکامي از صعود به جام جهاني تأكيد كرد كه به شاگردانش افتخار مي‌کند: «ما از صعود به جام جهاني بازمانديم، چراکه در ديدار رفت مظلوم واقع شديم و اشتباه داوري باعث شد، بازنده باشيم. متأسفانه تيم ما را نابود کردند. بازيکنان احساس بسيار بدي دارند و نسبت به ظلمي که به آنها شده ناراحت هستند، اما من به آنها افتخار مي‌کنم.»
  
كروات‌ها در مسكو
در ديگر بازي شنبه شب كرواسي نيز موفق شد با حذف يونان در خانه به جمع مسافران جام جهاني بپيوندد. در حالي كه طي هفته‌هاي اخير مدام در خصوص بركناري داليچ حرف و حديث‌هايي به ميان مي‌آمد و گفته مي‌شد كه مسئولان فدراسيون كرواسي اين مربي را تنها براي چند بازي به خدمت گرفته‌اند و هنوز به برانكو و سپردن سكان هدايت تيم ملي كرواسي به دست او مي‌انديشند، اما داليچ موفق شد در دور برگشت پلي‌آف انتخابي جام‌جهاني 2018 در قاره اروپا با تساوي بدون گل در زمين يونان جشن صعود به جام‌جهاني را برپا كند و در مقابل، قهرمان يورو 2004 از رسيدن به جام جهاني بازماند! در اين بازي پرافت و خيز، دو تيم حملاتي را روي دروازه يکديگر تدارک ديدند، اما در نهايت گلي به ثمر نرسيد و کرواسي ضمن حفظ برتري 4 بر يک بازي خانگي دور رفت با کسب تساوي بدون گل در زمين يونان مسافر جام جهاني شد. داليچ بعد از اينكه پنجمين حضور کرواسي در رقابت‌هاي جام جهاني از زمان استقلالش در سال 1991 را به نام خود ثبت كرد، گفت كه اين صعود حاصل تلاش بازيکنان و البته سرمربي پيشين اين تيم است: «شب فوق‌العاده‌اي بود و ما به چيزي رسيديم که برايش برنامه‌ريزي کرده بوديم و اکنون راهي روسيه مي‌شويم. بازي برگشت سخت‌تر بود، اما برايم هيچگاه مهم نبوده که حريف‌مان در مرحله پلي‌آف چه تيمي باشد، چون مطمئن بودم که در برابر هر تيمي که مقابل‌مان قرار بگيرد پيروزي خواهيم شد و سرانجام به لطف تلاش‌‌ بچه‌ها و البته سرمربي قبلي تيم توانستيم راهي جام جهاني شويم.» لوکا مودريچ، هافبک اين تيم نيز پس از صعود گفت كه داليچ كارش را به خوبي بلد است: «اگر داليچ سرمربي تيم نبود، اوضاع مي‌توانست بد شود. او کارش را فوق‌العاده انجام داد. بازي‌هاي مرحله انتخابي سخت بود، اما ما به مسابقاتي راه پيدا کرديم که به آن تعلق داريم.»
   
وايكينگ‌ها در پي جبران
در ادامه رقابت‌هاي پلي‌آف جام جهاني در اروپا در حالي دانمارك و جمهوري ايرلند ساعت 23:15 سه‌شنبه شب به مصاف هم مي‌روند كه ديدار رفت دو تيم با تساوي بدون گل به پايان رسيده بود. در ديدار دور رفت، شاگردان مارتين اونيل که در دو ديدار قبلي هم گلي دريافت نکرده بودند با ارائه يک نمايش دفاعي، اجازه ندادند تا دانمارک از امتياز ميزباني استفاده كند و با يک تساوي بدون گل شانس خود را براي صعود افزايش دادند. حالا بايد ديد وايكينگ‌ها در بازي امشب چه نقشه‌اي براي ايرلند كشيده‌اند و آيا مي‌توانند يكي از 32 مسافر جام جهاني روسيه باشند؟
در حالي تكليف تيم‌هاي اروپايي امشب مشخص مي‌شود كه تكليف دو تيم از امريكا و آسيا هنوز مشخص نشده است. دو تيم استراليا و هندوراس كه شنبه در نخستين بازي رفت پلي‌آف انتخابي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه به تساوي بدون گل رضايت دادند، حالا براي مشخص شدن تكليف تيم صعودكننده به جام جهاني چشم به بازي چهارشنبه دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار