کد خبر: 881012
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
فروش «قهرمانان كوچك» از مرز ۲ ميليارد گذشت
فيلم قهرمانان كوچك اثري از سينماي كودك به كارگرداني حسين قناعت توانسته از ابتداي اكران تا به حال نظر مثبت كارشناسان را به خود جلب كند؛ فيلمي كه به گفته كارگردانش مخاطباني از سن سه ساله تا پيرمرد 90 ساله داشته است.
   حامد جوادي
 فيلم قهرمانان كوچك اثري از سينماي كودك به كارگرداني حسين قناعت توانسته از ابتداي اكران تا به حال نظر مثبت كارشناسان را به خود جلب كند؛ فيلمي كه به گفته كارگردانش مخاطباني از سن سه ساله تا پيرمرد 90 ساله داشته است. استقبال نسبي از اين فيلم نيز تا حدودي ادعاي كارگردان را ثابت مي‌كند.
غلامرضا فرجي، مدير دفتر پخش و بازاريابي حوزه هنري در گفت و گو با فارس درباره فروش فيلم «قهرمانان كوچك» گفته: فيلم با اقبال خوبي از سوي مدارس و خانواده‌ها مواجه شده است و هم‌اينك فروش فيلم به 2 ميليارد و 50 ميليون تومان رسيده است كه براي فيلمي با موضوع كودك و نوجوان بسيار خوب است.
به گفته وي فيلم سينمايي «قهرمانان كوچك» در حال حاضر با 20 سالن سينما در تهران و 50 سالن سينما در شهرستان به كار خود ادامه مي‌دهد.  كارگردان اين فيلم چندي پيش در گفت و گو با «جوان» در پاسخ به اين سؤال كه رعايت چه مؤلفه‌هايي منجر به اين شده كه تماشاگران از فيلم استقبال كنند، به اين نكته اشاره كرده بود كه سينماي كودك براي او جدي است: «من به سرگرم كردن بچه‌ها فكر كردم و براي بچه‌ها فيلم ساختم، به نظرم سينماي كودك سينماي خانواده است، اگر فيلمساز كودك بتواند همه خانواده را به سينما بكشاند و همه اعضاي خانواده راضي از سالن بيرون بروند كارش را خوب انجام داده است. من اصلاً به اين فكر نكردم كه افراد نخبه را به سينما بكشانم، قصد نداشتم حرف فلسفي بزنم، دنبال درشت‌گويي نبودم، اينها را مي‌گويم چون واقعاً فيلمسازاني پيدا مي‌شوند كه ادعاي سينماي كودك دارند، ولي براي ديدن فيلم‌هاي آنها بايد چند كلاس فلسفه گذرانده باشي وگرنه چيزي از فيلم متوجه نمي‌شوي. معتقدم فيلم سينمايي بايد بتواند با همه اقشار ارتباط برقرار كند، سينما هنر عامه‌پسند است، يك فيلم خوب فيلمي است كه بتواند با همه سنين ارتباط برقرار كند، هم كودكان و هم بزرگسالان آن را ببينند و بفهمند و رابطه برقرار كنند‌. اگر بزرگسالان فيلم را دوست نداشته ‌باشند باز يك جاي كار مي‌لنگد.
   يك كمدي- رزمي در ژانر كودك
اين فيلمساز كودك در پاسخ به اين سؤال كه خلق قهرمان چقدر مي‌تواند در سينماي كودك داراي اهميت باشد اينگونه توضيح مي‌دهد كه: «‌قهرمان بايد وجود داشته باشد تا بچه‌ها با فيلم همذات‌پنداري كنند، بايد خودشان را جاي شخصيت‌ها بگذارند و با آنها پيش بروند، وقتي شما شخصيتي جذاب و موفق ارائه نمي‌دهيد قاعدتاً نبايد انتظار داشته باشيد مخاطب با فيلم شما ارتباط حسي برقرار كند، اگر كاراكتر جذابيت نداشته باشد مخاطب آن را پس مي‌زند، هيچ شخصيتي نبايد خنثي باشد، ما در سينما يا قهرمان داريم يا ضد‌قهرمان، جدال ميان اين دو است كه داستان را جلو مي‌برد. در فيلم، ما دو كاراكتر كودك تكواندوكار داريم كه كمربند مشكي دارند. فيلم در واقع يك كمدي- رزمي در ژانر سينماي كودك است، ساخت چنين فيلمي در سينماي ايران بي‌سابقه است.»
 در خلاصه داستان فيلم آمده است: چهار كودك و نوجوان هفت تا 11ساله تكواندوكار، كه پدرانشان، كارگران يك كارخانه توليد لوازم التحرير در شُرُف تعطيلي هستند، براي جلوگيري از بي‌كاري پدرانشان و گير انداختن قاچاقچيان اين كالا، كه در واقع عاملان اصلي اين تعطيلي هستند، به تعقيب آنها مي‌پردازند و ماجراهايي شاد، اكشن و سرگرم كننده را رقم مي‌زنند و...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار