کد خبر: 881006
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
رئيس پليس پايتخت از اجراي دقيق طرح تحول كلانتري‌ها در پليس پايتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، سردار رحيمي صبح دوشنبه در جلسه كميسيون تحول كلانتري‌ها در پليس پيشگيري تهران كه با حضور رؤساي پليس‌هاي تخصصي و سركلانتران برگزار شد، گفت: در راستاي فرامين مقام معظم رهبري و با تدبير فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران شوراي عالي تحول كلانتري‌ها تشكيل شد كه در تهران بزرگ كميسيون مربوطه و كميته‌هاي ۹ گانه در جهت ارتقاي وضعيت نيروهاي كلانتري و فيزيكي اين مقرهاي انتظامي شكل گرفت. رئيس پليس پايتخت افزود: مهمترين ركن ناجا كلانتري‌ها هستند و بايد تمام وجود اين مقرها احترام و تكريم ارباب رجوعان باشد. وي با اشاره به اينكه كلانتري‌ها بايد حافظ شأن و شخصيت شهروندان باشند، گفت: طرح تحول كلانتري‌ها گامي در جهت ارتقاي امنيت و رضايتمندي شهروندان است و رعايت حقوق شهروندي از الزامات طرح تحول كلانتري‌هاست. سردار رحيمي تأكيد كرد: كلانتري‌ها از آنجا كه به امور شهروندان رسيدگي مي‌كنند بايد رو به رشد و تحول باشند و اين تحول با ارائه آموزش و نظارت همراه است.

وي ادامه داد: هيچ كارخيري بالاتر از حل مشكل مردم نيست و اين عبادت بزرگي است و خدمت توأم با كرامت در دستور كار كلانتري‌ها قرار دارد. در اين راستا بر آموزش‌هاي حقوق شهروندي تأكيد فراوان داريم و از مجرب‌ترين اساتيد دانشگاهي بهره مي‌بريم و از نيروها امتحان گرفته مي‌شود و در ارزيابي آنان لحاظ مي‌كنيم.

سردار رحيمي ارتقاي مهارت‌هاي تيراندازي، دفاع شخصي و آمادگي جسماني را از ديگر برنامه‌هاي پليس پايتخت براي نيروهاي كلانتري عنوان كرد كه در مأموريت‌ها سبب كارآمدي پليس و در نتيجه ارتقاي امنيت مي‌شود. رئيس پليس پايتخت يكي ديگر از برنامه‌هاي مهم اين طرح را ارتقاي مهارت رفتاري و منش پليسي در كلانتري‌ها دانست كه در مواجهه با شهروندان به ويژه بزه‌ديدگان موجب افزايش احساس امنيت مي‌شود.

وي تقويت ابعاد عملياتي كلانتري‌ها در اين طرح را بر جريان جرم، جغرافيا و اطلس وقوع بزه حائز اهميت دانست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار