کد خبر: 881003
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
مدير‌عامل آرامكوي عربستان گفت: در حال بررسي و انجام مطالعات دقيق روي چهار بورس اصلي جهان به منظور انتخاب يكي از آنها به عنوان مكان اصلي عرضه سهام آرامكو هستيم. 
به گزارش رويترز، امين ناصر، مديرعامل شركت دولتي نفت آرامكوي عربستان سعودي در مصاحبه‌اي با تلويزيون العربيه اين كشور گفت: زمينه عرضه اوليه سهام آرامكو در سال آينده ميلادي در حال انجام گرفتن است، اما هنوز در مورد محل قطعي آن در يكي از بورس‌هاي بين‌المللي تصميم نگرفته‌ايم. 
وي در ادامه گفت: آماده‌سازي براي عرضه سهام آرامكو و قرار گرفتن آن در فهرست يك بورس بين‌المللي با جديت كامل پيش مي‌رود. البته اين اظهارات امين ناصر بعد از عقد قرارداد‌هاي آرامكو در بخش مهندسي و ساخت‌و‌ساز با چندين شركت بين‌المللي به ارزش 5/4 ميليارد دلار به ميان آمد.  وي خاطر نشان كرد: بعد از مطالعات جامع در مورد بازارهاي بورس بين‌المللي، تصميم درست را در مورد مكان بين‌المللي عرضه اوليه سهام آرامكو در زمان مناسبي خواهيم گرفت.  امين ناصر تصريح كرد: مطمئناً سهام آرامكو در بورس عربستان قرار خواهد گرفت و در مورد بورس‌هاي نيويورك، لندن، توكيو و هنگ‌كنگ هم مطالعه جامعي را انجام داده‌ايم و اكنون در مورد قرار گرفتن سهام آرامكو در يكي از اين بورس‌ها در حال مطالعه هستيم كه اين موضوع زمان مي‌برد.  در همين حال شاهزاده محمد‌بن سلمان ماه گذشته ميلادي گفته بود: عرضه اوليه سهام آرامكو در راستاي برنامه جاه‌طلبانه عربستان براي تنوع بخشيدن به اقتصاد خود و رفتن به فراسوي نفت است.  همچنين انتظار مي‌رود فروش تقريباً ۵درصد از سهام اين شركت غول نفتي جهان به عنوان بزرگ‌ترين عرضه سهام در تاريخ بورس جهان باشد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار