کد خبر: 880997
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
دانشگاه اميركبير، نامي آشنا براي دانشجويان كشور است و همه آن را جزو دانشگاه‌هاي طراز اول از نظر علمي و رفاهي مي‌دانند اما در واحدها و دانشكده‌هاي اقماري اين دانشگاه اين شرايط حاكم نيست.
محمد محمدي*

دانشگاه اميركبير، نامي آشنا براي دانشجويان كشور است و همه آن را جزو دانشگاه‌هاي طراز اول از نظر علمي و رفاهي مي‌دانند اما در واحدها و دانشكده‌هاي اقماري اين دانشگاه اين شرايط حاكم نيست.
 
در واحد خليج فارس اين دانشگاه وضعيت خوابگاه‌ها بسيار نامناسب است و نه تنها اصلاً در حد و اندازه نام و آوازه دانشگاه اميركبير نيست بلكه وضعيت نامناسب آنها غير قابل تحمل است، به طوري كه وقتي يك دانشجوي جديدالورود اين وضعيت را ببيند همه آنچه در مورد دانشگاه اميركبير شنيده است را از ياد مي‌برد و نااميد مي‌شود. 

من كه پيش از اين در دانشگاه اميركبير واحد تهران تحصيل و حالا به واحد خليج فارس آمده‌ام اصلاً نمي‌توانم باور كنم اين واحد دانشگاه نسبتي با دانشگاه اميركبير داشته باشد و مجموعه خوابگاهي آن اينقدر وضعيتش نامناسب باشد. به طوري كه خبري از تعميرات و رسيدگي نيست و هرچه هم به مسئولان دانشگاه مراجعه مي‌كنيم به ما وعده‌هاي بي‌سرانجام مي‌دهند. 

دانشجويان از سال گذشته تاكنون بارها به مسئولان دانشگاه مراجعه كرده‌اند و نسبت به وضعيت نابسامان خوابگاه‌ها و تفاوت وضعيت آن با خوابگاه‌ها و امكانات رفاهي تهران اعتراض كرده‌اند، ولي متأسفانه مسئولان دانشگاه فقط امروز و فردا مي‌كنند. ما حتي مكاتباتي با هيئت رئيسه دانشگاه و مركز بهداشت داشته‌ايم و خواستار رسيدگي به وضعيت نامناسب خوابگاه‌هاي واحد خليج فارش شده‌ايم اما هنوز پاسخي مناسب دريافت نكرده ايم و شاهد اقدام عملي نبوده‌ايم. در حال حاضر هوا رو به سردي رفته است و ما حتي آب گرم نداريم، آسانسورها در سال گذشته خراب شده و ما كه در طبقه ششم هستيم نزديك به 100 پله را پياده هركدام با يك بطري 20 كيلويي آب بايد بالا برويم. 

همه بچه‌ها نخبه و دانشجوي روزانه هستند و چنين وضعيتي اصلاً خوب نيست، هرچند اساتيد اين دانشگاه بسيار خوب هستند اما من و دانشجويان ديگر اگر مي‌دانستيم شرايط رفاهي اينطور است كد اين دانشگاه را نمي‌زديم. متأسفانه ما در خوابگاه كمد شخصي نداريم، سايت كامپيوتر نداريم و سرعت اينترنت به قدري ضعيف است كه حتي صفحه خريد بليت قطار را هم نمي‌توان باز كرد، در حالي كه دانشجويان اين واحد در دوره تحصيلات تكميلي به اينترنت پر سرعت براي تحقيقات دانشگاهي نياز دارند. اين وضعيت نابسامان خوابگاه‌ها و كمبود امكانات باعث شده است كه دانشجويان مجبور باشند براي استفاده از ساده‌ترين امكانات مانند پرينتر و اسكنر به دانشگاه مراجعه كنند.  از طرفي طبق مصوبه راهبردي شوراي دانشگاه اميركبير در مورد خوابگاه براي دانشجويان تحصيلي در واحد اقماري اگر دانشجويي در تهران كاري داشته باشد و خوابگاه نياز داشته باشد بايد هزينه هفت برابر دانشجويان تهران را پرداخت كند. اين براي كسي كه دانشجوي روزانه دانشگاه است بي‌عدالتي و ظلم است در صورتي كه كل بودجه دانشجويان به حساب دانشگاه واريز شده و بابت تحصيل رايگان، دانشگاه بودجه دريافت مي‌كند. 

*دانشجوي واحد خليج فارس دانشگاه اميركبير
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار