کد خبر: 880903
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد
استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم تسریع در تکمیل هرچه سریع بزرگراه تبریز- سهند تاکید کرد.
مجید خدابخش در جلسه مشترک با نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، پیمانکار پروژه تکمیل این بزرگراه را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود و مطالبه اصلی مردم استان به ویژه مردم تبریز و شهر جدید سهند اعلام و بر لزوم تسریع در تکمیل هرچه سریع‌تر آن تاکید کرد.

وی گفت: بزرگراه تبریز- سهند در حال حاضر، 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای 40 درصد مابقی نیز باید برای تملک و تعیین تکلیف اراضی معارض اهتمام جدی داشت.

اجرای بزرگراه تبریز- سهند در سال ۱۳۸۷ و با هدف کنترل و کاهش ترافیک اتوبان تبریز – آذرشهر به تصویب رسید و در سفر استانی رئیس جمهور وقت به آذربایجان‌شرقی، اعتبارات ویژه‌ای به این طرح اختصاص یافت و بعد از 10 سال هنوز خبری از افتتاح آن نیست و مسوولان هر سال وعده بهره‌برداری آن را برای سال بعد می‌دهند.

با احداث این بزرگراه مسیری که شهروندان فاصله بین تبریز ـ سهند را در شرایط عادی در حدود نیم ساعت تا سه ربع ساعت طی می‌کنند به حدود 10 دقیقه تقلیل خواهد یافت. ضمن اینکه با انتقال بخشی از تردد به این مسیر از ترافیک مسیر تبریز ـ ‌آذرشهر نیز کاسته خواهد شد.

بزرگراه تبریز ـ سهند با 22 کیلومتر در دو قطعه و به صورت چهار بانده در حال اجراست که ساخت قطعه اول آن به طول هفت کیلومتر از سمت شهر جدید سهند از‌ سال 89 و قطعه دوم آن با 15 کیلومتر طول از سمت تبریز در سال 90 آغاز شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر