کد خبر: 880888
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
استاندار اصفهان:
اصفهان و هند شباهت ها و اشتراکات بسیاری دارند و باید از این اشتراکات برای همکاری بهتر بویژه در زمینه ی گردشگری بهره برد.

 به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکترمحسن مهرعلیزاده در دیدار سفیر هند در تهران با ایشان اظهار امیدواری نمود که این سفر برای اصفهان و هند سودمند باشد.

محسن مهرعلیزاده با اشاره به سفر قریب الوقوع هیئت تجاری هند به ایران، اظهارداشت: اصفهان آماده ی میزبانی از این هیئت برای مذاکرات تجاری است.

استاندار اصفهان بر توسعه ی صنعت توریسم بین اصفهان و هند تاکید کرد و اظهارداشت: اصفهان در زمینه ی سرمایه گذاری گردشگری و بویژه برندهای معروف هتلی آمادگی همکاری دارد.

وی با بیان اینکه بین اصفهان و هند شباهت ها و اشتراکات بسیاری وجود دارد، افزود: باید از این اشتراکات برای همکاری بهتر بویژه در زمینه ی گردشگری بهره برد.

مهرعلیزاده بر جذب گردشگران فرهنگی هند برای بازدید از بناهای تاریخی اصفهان تاکید کرد و افزود: گردشگران اصفهان نیز می توانند از بناهای تاریخی هند بازدید نمایند.

مهرعلیزاده از پیشنهاد حضور و تاسیس یک شعبه از اتاق بازرگانی هند در اصفهان استقبال کرد و گفت: ظرفیت های بیشمار همکاری بین اصفهان و هند وجود دارد که از اتاق بازرگانی استان می خواهیم این ظرفیت ها را عملیاتی نماید.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان پتانسیل های زیادی برای همکاری با کشور هند دارد، افزود: در اولین گام منتظر برگزاری نشست تجار استان با هیئت تجاری هند خواهیم بود تا بتوانیم فرصت های همکاری را بررسی و عملیاتی نماییم.

سوراب کومار، سفیر هند در تهران نیز در این دیدار به سابقه ی دیرینه ی همکاری اصفهان با کشور هند اشاره کرد و افزود: نخست وزیر هند در سفر به ایران تمایل ویژه به همکاری با استان هایی که از نظر فرهنگ و تمدن و پتانسیل های اقتصادی با استانهای کشور هند شباهت دارند را اعلام نمود.

سفیر هند در تهران با اشاره به ظرفیت های هند در بحث گاز در خلیج فارس و همکاری با شرکت های ایرانی؛ افزود: در خصوص سرمایه گذار و همکاری های بانکی با طرف های ایرانی در حال مذاکره هستیم.

سوراب کومار افزود: تلاش خواهیم کرد که هیئت تجاری هند پس از تهران به اصفهان سفر کنند و با تجار و بازرگانان این استان دیدار داشته باشند.

سفیر هند در تهران بر همکاری در صنعت توریسم تاکید کرد و افزود: کشور هند مایل به همکاری های گسترده در زمینه های گردشگری و میراثی است.

وی سیر تاریخی و حضور سلسله های متعدد در اصفهان را بسیار تعجب برانگیز خواند و گفت: این امر یکی از مواردی است که همکاری های متقابل در زمینه ی گسترش گردشگری بین دو طرف را فراهم می آورد.

کومار یادآور شد: برای توسعه ی همکاری های گردشگری ایرلاین های ایرانی را تشویق به برقراری پرواز مستقیم به اصفهان می نماییم و این موضوع در توسعه ی توریسم اعم از توریست های فرهنگی و تجاری بسیار موثر خواهد بود.

سفیر هند در تهران با بیان اینکه یکی از بزرگترین اتاق های بازرگانی هند دفتر خود را در تهران افتتاح کرده است؛ افزود: به این اتاق توصیه خواهم کرد که به اصفهان نیز سفر کنند و با توجه به وجود شرکت های بزرگ در این اتاق، آن ها را بری حضور در اصفهان ترغیب خواهیم کرد.

               

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار