کد خبر: 880844
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
مرد محكوم به مرگ كه به اتهام ارتكاب دو فقره قتل در تهران در بازداشت به سر مي‌برد روز گذشته پاي ميز محاكمه ايستاد.
مرد محكوم به مرگ كه به اتهام ارتكاب دو فقره قتل در تهران در بازداشت به سر مي‌برد روز گذشته پاي ميز محاكمه ايستاد. متهم پنج‌سال قبل پس از اينكه دوستش را به خاطر اختلاف بر سر يك اسپيكر به قتل رساند و در جريان درگيري جداگانه‌اي به خاطر اختلاف 80 هزارتوماني مرتكب قتل شده بود. 
به گزارش خبرنگار ما، بيست و سوم بهمن‌ماه سال 91، مأموران پليس تهران از قتل مرد 29ساله‌اي به نام محمد باخبر و راهي محل شدند. شواهد نشان مي‌داد مقتول در جريان درگيري با ضربه چاقو از سوي مرد 30‌ساله‌اي به نام كيوان كشته شده است. به اين ترتيب يك هفته بعد از حادثه عامل قتل در يكي از شهرهاي شمالي شناسايي و بازداشت شد. متهم با انتقال به پليس‌آگاهي تحت بازجويي قرارگرفت و پس از اعتراف به قتل محمد اقرار كرد كه 17 روز قبل مرد ديگري را هم به قتل رسانده است. 
او در توضيح ماجراي قتل اول گفت: «اختلاف من و نويد به خاطر اسپيكر خودرو بود. من اسپيكر را از نويد قرض كرده بودم و قرار بود چند روز بعد آنرا پس بدهم، اما پليس ماشينم را توقيف كرد به همين خاطر اسپيكر در ماشين جا ماند. وقتي ماجرا را براي نويد توضيح دادم او اصرار داشت اسپيكرها را برگردانم. اين ماجرا گذشت تا اينكه شب حادثه مقتول همراه دوستانش مقابل خانه‌ام آمدند و شروع به سر و صدا كردند كه غائله تمام شد و آنها رفتند.‌» متهم در خصوص قتل گفت: «فرداي آن شب، نويد را در يكي از خيابان‌هاي تهرانسر ديدم. صدايش كردم تا چند روزي از او مهلت بگيرم كه اسپيكرها را برگردانم. وقتي مقتول به طرفم آمد، دستش را به سمت جيبش برد كه فكر كردم قصد چاقو‌كشي دارد. به همين خاطر به قصد دفاع از خودم با چاقويي كه همراه داشتم يك ضربه به او زدم و گريختم» متهم در ادامه گفت: «وقتي متوجه شدم نويد در بيمارستان فوت كرده است به خانه يكي از دوستانم – حسن - رفتم و پنهان شدم.»
متهم در ادامه در توضيح دومين قتل گفت: «‌17 روز از قتل نويد مي‌گذشت و همچنان در خانه حسن بودم كه به پيشنهاد حسن تصميم گرفتيم به شمال برويم و همانجا زندگي كنيم. روز حادثه براي سفر آماده شديم و از خانه بيرون رفتيم كه در كوچه محمد را همراه دوستش سوار پژو206 ديديم. حسن تا محمد را ديد گفت از او 80 هزار تومان پول طلب دارد و بهتر است قبل از فرار با او تسويه كنيم.‌» متهم در خصوص قتل گفت: « به اين بهانه از ماشين پياده شديم و سراغ محمد رفتيم، اما او براي پرداخت طلبش طفره رفت و مقاومت كرد. با اين رفتار عصباني شدم و با چاقو چند ضربه زدم. وقتي مقتول روي زمين افتاد بلافاصله سوار خودروي‌مان شديم و به شمال فرار كرديم، اما چند روز بعد دستگير شدم.» با اقرارهاي متهم پرونده كامل و بعد از صدور كيفرخواست به شعبه دوم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. در اولين جلسه محاكمه متهم به دوبار قصاص محكوم و اين حكم به ديوان عالي كشور فرستاده شد. رأي صادره از سوي شعبه 13 ديوان عالي كشور براي قتل دوم تأييد شد، اما براي اولين قتل به دليل صغير بودن فرزند مقتول نقض و به همان شعبه ارجاع داده شد تا بنا به دستور رياست قوه قضاييه فرزند مقتول به سن قانوني برسد و درخواستش را اعلام كند.   به اين ترتيب پرونده روز گذشته روي ميز هيئت قضايي شعبه دوم به رياست قاضي زالي قرار گرفت. ابتداي جلسه پسر مقتول كه به سن قانوني رسيده بود در جايگاه قرار گرفت و گفت: «حدود پنج‌سال از قتل پدرم گذشت و سال‌هايي بود كه من به سايه پدر نياز داشتم، اما متهم مرا از اين نعمت محروم كرد. حالا درخواست قصاص دارم و به هيچ قيمتي از خون پدرم نمي‌گذرم.»
سپس متهم با ابراز پشيماني در آخرين دفاعش گفت: «واقعاً قصد كشتن نويد را نداشتم و فكر مي‌كردم او مي‌خواهد با چاقو حمله كند به همين دليل مي‌خواستم از خودم دفاع كنم. شرمنده‌ام و از فرزند او درخواست گذشت دارم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار