کد خبر: 880840
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
اعضاي باند با ايجاد تصادف ساختگي دو و نيم ميلياردتومان از بيمه‌ها كلاهبرداري كرده‌اند
غرامت ‌ ميلياردي از بيمه‌ها به قيمت نقص عضو

عده‌اي در نقش راننده و گروهي در نقش آسيب ديده، اين افراد از چند ماه قبل با تباني يكديگر سناريوي غرامت گرفتن از بيمه‌ها را با ايجاد تصادف‌هاي ساختگي در تهران و كاشان طراحي و اجرا كرده بودند تا اينكه 18 شهريورماه امسال با هوشياري بازپرس يكي از پرونده‌ها دست‌شان رو شد. آخرين تحقيقات پليس حكايت از اين دارد كه اعضاي باند موفق شده‌بودند دو و نيم‌ميليون تومان از بيمه‌ها خسارت دريافت كنند. 

به گزارش خبرنگار ما، صبح روز 18 شهريورماه مردي جوان در حالي كه دو نفر از دوستانش او را همراهي مي‌كردند وارد شعبه پنجم دادسراي ناحيه 16 تهران شد. او در توضيح درخواستش به بازپرس گفت: مدتي قبل در بزرگراه آزادگان در جريان سانحه رانندگي دچار جراحت شده و اكنون براي دريافت غرامت از بيمه نيازمند دستور قضايي است. بازپرس بعد از شنيدن حرف‌هاي مرد 25‌ساله كه خودش را حسن.‌م معرفي كرده بود و بررسي اوراق پرونده متوجه تناقض‌گويي‌هاي او شد و احتمال داد كه او و دو مرد همراهش كه مهدي 21‌ساله و فرشيد 23 ساله نام داشتند قصد كلاهبرداري دارند، بنابراين دستور بازداشت هر سه‌نفر را صادر كرد و پرونده را براي رسيدگي به اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران ارجاع داد. 

سه مرد جوان در اولين تحقيقات اتهام كلاهبرداري و جعل اوراق پزشكي قانوني را انكار كردند. وقتي سوابق اين سه نفر بررسي و معلوم شد كه آنها قبلاً شش‌بار به اتهام فريب شركت‌هاي بيمه و دريافت خسارت با ايجاد تصادف‌هاي ساختگي بازداشت شده و به زندان افتاده بودند. بعد از به دست آمدن اين اطلاعات بودكه سه‌متهم به دهها فقره كلاهبرداري از بيمه‌ها با ايجاد تصادف ساختگي با همدستي چند نفر از دوستانشان اعتراف كردند. 
فرشيد گفت: بعد از خريد اوراق شناسايي معتادان با هويت آنها در نقش شاكي وارد پرونده شده و به اين شيوه از بيمه‌ها غرامت مي‌گرفتيم. 

با اطلاعاتي كه سه متهم در اختيار پليس گذاشتند چند عضو ديگر باند به‌نام‌هاي رجبعلي.‌ن 42 ساله، اميد.‌م 25 ساله ، مهرداد.‌م 30 ساله، مهدي.‌ج 36 ساله و ابراهيم.‌خ 24 ساله بازداشت شدند. در تحقيقات اوليه معلوم شد كه اين افراد در نقش راننده وارد پرونده شدند. 
در تحقيق از مهدي.‌ج يكي از اعضاي بازداشت شده معلوم شد كه او به صورت جداگانه با دو نفر از دوستانش به‌نام‌هاي اميد 25‌ساله و محسن31‌ساله به همين شيوه اقدام به كلاهبرداري كرده است. مهدي گفت: براي اينكه بتوانيم غرامت بيشتري از بيمه بگيريم محسن دست و پا و گونه‌اش را شكست. اميد هم پايش را شكست و در حال حاضر اين دو نفر همزمان با طرح شكايت در بيمارستان طالقاني بستري هستند. مهدي همچنين گفت كه به صورت جداگانه باندي هم در شهرستان كاشان تشكيل داده است. او گفت كه اعضاي باندش دو مرد به نام‌هاي رسول 33‌ساله و بهمن29‌ساله هستند كه به اين شيوه از بيمه‌ها كلاهبرداري مي‌كنند. 

بعد از به دست آمدن اين اطلاعات مأموران پليس ابتدا راهي بيمارستان شده و دو متهم را در حالي كه مشغول انجام كارهاي ترخيص بودند بازداشت كردند. محسن گفت: من با شكستگي‌هايي كه در بدنم ايجاد كرده بودم قرار بود كه 390‌ميليون تومان پول به جيب بزنم كه حالا دچار نقص عضو شده و گرفتار شده‌ام. مأموران پليس سپس با گرفتن نيابت قضايي راهي شهرستان كاشان شده و رسول و بهمن را هم بازداشت كردند. 
در شاخه ديگري از تحقيقات اعضاي باند اعتراف كردند كه كار جعل اوراق پزشكي قانوني و تهيه مهرهاي قضايي را مردي 40‌ساله به نام محمد كه ساكن باقرشهر است انجام داده است كه متهم در مخفيگاهش بازداشت شد. 
سرهنگ حميدرضا ياراحمدي، سرپرست پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: با همكاري شركت‌هاي بيمه تاكنون بيش از 25 فقره از تصادف‌هاي جرحي ساختگي اين باند شناسايي شده است. وي گفت: ارزش مالي اوليه پرونده بيش از دو ميليارد و 500 ميليون تومان است و تحقيقات براي شناسايي ديگر جرائم متهمان در اداره سيزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ ادامه دارد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار