کد خبر: 880791
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
اين روزها دغدغه لاغري به هر قيمتي، خيلي‌ها را به سمت رژيم‌هاي عجيب و غريب مي‌كشاند. رژيم‌هايي كه شايد در مدت كوتاهي فرد را به خواست خود برساند،اما تصور اينكه با مصرف دمنوش لاغري، سر از قانون جذب دربياوري، در مخيله افراد هم نمي‌گنجد.
شيرين زارع‌پور

اين روزها دغدغه لاغري به هر قيمتي، خيلي‌ها را به سمت رژيم‌هاي عجيب و غريب مي‌كشاند. رژيم‌هايي كه شايد در مدت كوتاهي فرد را به خواست خود برساند،اما تصور اينكه با مصرف دمنوش لاغري، سر از قانون جذب دربياوري، در مخيله افراد هم نمي‌گنجد. این‌ها جملاتی از کتاب راز است:
 
  «راز» جذب!
هر چيز را در ذهنت مجسم كني، آن را در دست‌هايت خواهي داشت. افكار و انديشه‌ها قدرتي دارند كه مي‌توانند اشيا و پديده‌هاي جهان واقعي را بسازند و جذب كنند. تو همه چيز را به طرف خودت جذب مي‌كني. مردم، شغل، شرايط زندگي، وضع سلامتي، ثروت، قرض، شادي، ماشيني كه سوار مي‌شوي و اجتماعي كه در آن زندگي مي‌كني. مثل آهنربا همه اينها را به طرف خودت جذب مي‌كني. به هر چه فكر كني همان اتفاق مي‌افتد. كل زندگي تو تجلي افكاري است كه در ذهنت جريان دارند.
  پشت پرده دمنوش‌ها
طبق آنچه قانون جذب مي‌گويد كه (با جملات كاري ندارد، به تصورات كار دارد) لازم است در مرحله اول تصور خوبي از طريق مصرف محصولات، در مشتري ايجاد شود،اما پس از آن، موضوع دعوت به كار براي مشترياني كه احتياج به كار دارند مطرح مي‌شود. عضو‌گيري از خانواده، وهله اول كار فرد جذب شده است و بعد از شروع آموزش فروش، آنچه لازم است فروشنده بداند به او در چند مرحله آموزش داده مي‌شود.
  انتقال احساس
 طبق آنچه در كتاب راز آمده است «تحقق آرزوها به نيرويي كه به آنها مي‌دهي بستگي دارد، پس هرگاه به اندازه كافي به افكار خود انرژي بدهي تحقق خواهد يافت.» مهارت افزايي در انتقال احساس به طوري كه علاوه بر حاضر بودن محصول در لحظه انتقال احساس، به مشتري القا مي‌شود كه در صورت نخريدن، فرصت بسيار خوبي را از دست داده است، اما نكته قابل توجه اينجاست كه طبق توصيه ليدرهاي رأس كار، اين مهارت بايد طوري به كار گرفته شود كه فرصت استفاده از عقل و انديشيدن از فرد سلب گرديده و به گونه‌اي با رؤيا و آرزو او را درگير كند كه در همان لحظه مسحور شده و طبق خواست فروشنده عمل كند.
 
  كلاس خواص
آرزوها در سه گام به دست مي‌آيند، نخست خواستن: «به دنيا فرمان بده.» (راز، ص57) دوم باور: «باور داشته باش كه به خواسته‌ات رسيده‌اي.» (ص58) سوم تجسم: «احساس كن كه به خواسته‌ات رسيده‌اي.» (راز، ص62) احساس به فكر نيرو مي‌بخشد. دنيا حسي است و تنها با تصور نمي‌تواني خواسته‌ات را به دست آوري. «پس از همين حالا احساس خوبي داشته باش.» (راز، ص64) تحقق آرزوها به نيرويي كه به آنها مي‌دهي بستگي دارد، پس هرگاه به اندازه كافي به افكار خود انرژي بدهي تحقق خواهد يافت. اين تعريف خلاصه‌اي بود از قانون جذب كه به عنوان راز بزرگ در آستانه قرن بيست‌ويكم كشف شده و درجهان انتشار يافته است. افرادي كه توسط ليدر جريان، بازارساز ناميده مي‌شوند، پس از اعتمادسازي وارد پات لاگ‌هاي دوستانه می‌شوند و اين همان دورهمي‌ها و اردوهاي مختلط است كه در فضايي همچون پارك يا سفره‌خانه‌ها صورت مي‌پذيرد. اين دام براي دانشجوهايي كه درپي كار جهت تأمين هزينه‌هاي دوران دانشجويي خود هستند هم گسترده شده است، اما نكته قابل توجه در اينجا اين است كه مهم‌ترين مباحث اعتقادي همچون توحيد فرد با القای شبهاتي مانند (كائنات هرچه تو بخواهي، همان كنند) و(تو خداي خودت هستي) مورد مناقشه قرار مي‌گيرد و فرد را به اين باور مي‌رساند كه تو با قدرت جاذبه ذهن مي‌تواني آنچه مقدر شده، تغييرش دهي و البته دستور «ترك واجبات» هم در روند كار، مورد توصيه حاميان جريان است.
  pIp آخرين مرحله عضوگيري
در اين مرحله از جذب، (بيگنز) كه همان فرد از پيش جذب شده است، در معابر عمومي از جوان‌هايي كه تشخيص مي‌دهد در پي كار مناسب هستند، عضو‌گيري مي‌كند، به اين ترتيب كه در ذهنش نسبت به يك «بيزينس ايده‌آل» تعليق ايجاد كرده و او را در فاصله كوتاهي به جريان، معرفي مي‌كند.  پروژه‌هاي«فريبِ» امروزي با شگردهاي مختلف، كه در آن ديگر خبري از آل و بختك و اين چيزها نيست و در عوض با كلماتي پرطمطراق مثل متافيزيك، كوانتوم، الكترومغناطيس، انرژي و كيهان، مدتي است در جامعه رواج يافته و استفاده از معضل بيكاري هم فرصت خوبي براي سودجويان اين عرصه فراهم كرده است، با بهره‌جويي از كليدواژه متحول كردن زندگي، بعضي‌ها را به همايش‌هاي «صد راه براي موفقيت» و دريافت سي‌دي‌هاي (راز) مشغول ساخته و اما نكته اساسي اينجاست كه در اين گردهمايي‌ها، حرف از درآمدهاي چند ميلياردي ماهانه زده مي‌شود كه پذيرفتنش معقول به نظر نمي‌رسد.
 
  چيستي قانون جذب
قانون جذب به عبارتي مي‌تواند به اين معنا باشد كه انسان با انديشه و اراده خود مي‌تواند كارهاي بزرگي انجام دهد. تا همين جا سخن درستي است كه در طول تاريخ دستخوش تفسيرهاي نادرست شده و با مصاديق دروغ و ناروا همراه شده است. به راستي كارهاي بزرگي كه انسان مي‌تواند با انديشه و اراده خود انجام دهد چيست و چگونه مي‌تواند آنها را عملي سازد؟ آيا با چشم بر هم گذاشتن و تصور كردن و احساس كردن، انسان به آرزوهايش مي‌رسد؟
اينجا بايد گفت، آنچه ليدرهاي اين جريان، آن را راهي براي به دست آوردن درآمدهاي ميلياردي كه با آن بتوان خانه، ويلا، اتومبيل، سفرهاي خارج از كشور داشت، معرفي مي‌نمايند، چيزي جز «امنيه پروري» و دل‌خوش كردن به آرزوهاي دور دست و دست نيافتني نيست. با توجه به گسترش اين فرضيه و تبليغات گسترده‌اي كه روي آن صورت مي‌گيرد، لازم است از ديدگاه‌هاي گوناگون فلسفي، فيزيكي، روانشناختي و الهياتي مورد بررسي قرار گيرد. تجربه و تحقيق نشان مي‌دهد قانون جذب اگر درست قرائت شود و از غلوها و تعميم‌هاي نابجا دور بماند، با واقعيت سازگار است، اما به صورتي كه امروزه در جامعه معرفي شده دروغي بيش نيست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار